|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Stockbroke! Du må tycka vad du vil,men för vissa personer är deras entusiastbilar i princip en familjemedlem. Och då klingar det verkligen illa,när någon säger: "vet inte om det finns någon slumrande bilnasargen i mig" Mvh Patrik |
|
Jag har full förståelse för M635:ans syn. Har man lagt ner själ och hjärta på en bil så är det inte så mycket pengarna som räknas, snarare vetskapen att en klenod tas väl tillvara. Och det är ju en säljare fritt att välja sin köpare, det kan man ju inte ha så mycket sunpunkter på. Lycka till med letandet. Är denna intressant? Vet personligen ingenting om den. Länk Mvh, Per-Magnus |
|
| pmkarlss: tror det är denna deamon haft ett tag och fixat ordning lite på. ser väldigt fin ut må jag säga men har inte sett den i verkligheten. det går ju säkert att pm.a han på gorg och fråga om bilen. Länk | |
|
Den är till salu här på Powerbörsen också. Ser bra ut, lämligt bruksskick. Jag har en bekant i Göteborg som jag kanske skulle be att åka och titta på den. Den känns inte optimal dock, drömbilden markkus målade upp tidigare stämmer förvånansvärt bra med mitt ideal. mvh Magnus Melkersson Min föredetta. Länk |
|
|
bmw635 forever: Skall avsluta denna diskussion för min del med att förtydliga en sak... Är absolut ingen bilhandlare- även om jag haft ett 30-tal bilar genom åren. Jag har ett mycket stort bilintresse, som dock "slumrat" lite de senaste 5 åren, typ.. På 90-talet köpte jag bilar med jämna mellanrum, sålde efter några månader, ibland med vinst, ibland med förlust- för det mesta gick det +-0. Tyckte bara att det var kul att testa något nytt- oavsett ekonomiskt utfall. Idag har ekonomiska möjligheter att köpa en lite dyrare bil och funderar på att förvärva en bil som inte faller i värde som en gråsten.. Kanske en cab, eller en coupé.. En 635 finns mycket väl med bland de fordon jag kan tänka mig att köpa, speciellt som modellen är underbart vacker och går att entusiastförsäkra. Jag krälar dock inte i stoftet och förnedrar mig för att få köpa. Duger jag inte som köpare- ja då får det givetvis vara.. Och frågan vara bara ställd för att få lite närmare info om utr o pris- för att utröna om det kunde vara intressant för mig. Därmed:punkt slut! |
|
|
Stockbrocke: Nu har jag läst lite inlägg och vad det handlar om är att M635forever har en del kontakter när det gäller ägare på m635orna i sverige. Om en entusiast inte vill sätta ut sin bil på blocket är ju fullt förståeligt då det är mycket oseriöst folk som ringer på annonserna. Personen i fråga säljer alltså till en entusiast och får det rätta värdet direkt än att ha den ute på blocket och få 100 mail med bytesförslag som pizzerior etc. |
|
|
Tack för det freddeponken, jag håller bara med, Patrik är superseriös och kommer förmodligen i kontakt med lika seriösa säljare och spekulanter som inte är intresserade av att lufta sina bilar eller tankar på ett publikt forum. Det sista jag tycker att Patrik förtjänar är någon form av kritik. Då avslutar vi den delen av tråden och fokuserar på det viktiga. Nämligen: Fler tips på bil åt mig. mvh Magnus Melkersson Min föredetta. Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Freddeponken! Trodde du att min var till salu för en stund? =) Stockbroke! Inget illa menat mot dig,men inlägget innan lät lite oseriöst. Kanske var det lite förhastat och klumpigt formulerat med lite ironisk humor bakom,vad vet jag!? =) Vill inte verka dryg,eller omöjlig på något sätt. Men då jag blivit ombedd av ägaren,att försöka förmedla denna till någon seriös person,med intresse för modellen,och som vet vad det handlar om för bil, så kändes ditt tidigare inlägg inte författat av en av de personer han söker. PM:a mig,eller ring mig,så får vi se om ditt första intryck på mig kan ändras. Mvh Patrik |
|
M635FOREVER: nää det trodde jag inte...=) Kunde inte sova så jag kom på en till sak jag måste yttra mig om. Jag gjore mitt misstag att köpa en bil på blocket utav en liten lurifax...vilken bil det är i frågan spelar ingen roll men det tillkommer så mycket mer om man inte är så säker på modellerna eller skicket. Så om jag någonsin kommer köpa en 635a igen så kommer jag vända mig till M635Forever för råd och tips med mera. Det är tack vare den entusiasm, godhet och kunskap denne mannen har! Så nu har jag sagt mitt i denna tråden och hoppas trådskaparen kommer infinna sig med oss andra på mantorp den 16.e maj=) |
|
| Fredde, vi får hoppas på det. | |
|
Freddeponken: DET VAR VÄL INTE MIN BIL?!?!?! =) Om det var det så har den det bra nu. Jag med för den delen... Förresten trodde jag du skulle dyka upp och äta pannkakstårta i helgen ;) M635FOREVER är en bra "gubbe" som ställer upp när man har frågor och hjälper till så bra/gott han kan. =) P.S I slutända ÄR vi alla inte lite "häst/bilhandlare" |
|
|
håller med "Grym&elak" och fredde.. Patrik är bra kille han.. ställer alltid upp när man har frågor och funderingar och jag förstår precis de han säger:) synd att jag kommer att köra ifrån han i sommar ;) (not) nä skämt o sido föresten.. en fråga som slog mig häromdagen.. är jag den yngsta E24 ägare i denna forum? :P |
|
GooCart! Nu har du powerpost igen! "One time in a lifetime offer" =P Mvh Patrik |
|
Magnus. Hur går det?? Hittar du vad du söker?Idag hade jag det svårt själv när solen visade sin fina varma sida.Så snart de sopar vägarna tar jag ut den (bilen...he he). Mvh Jonas.B |
|
|
Ingen lycka än. Jag är lite sugen på den i Göteborg, men köpbegäret har inte slagit till riktigt. Sopar vägarna?? Vi har alla gånger 70 cm snö här uppe så det är långt kvar till e24-säsong här. mvh Magnus Melkersson Min föredetta. Länk |
|
|
Skönt att höra att du är på rätt spår igen Goocart=) Då var det dax att polera fälgar igen? hehe... mvh olin |
|
|
Jag har knappt hämtat mig än sen sist, också har jag ju den där fördömda systersonen med hans RS 18" som ska hålla på och göra mig avundsjuk. mvh Magnus Melkersson Min föredetta. Länk |
|
| Haha! Kan inte vara lätt.. | |
|
E24 Alpina: Det är nog rätt troligt att du är yngst om du är 19 som din profil säger. Själv är jag nog också en av de yngre? Synd bara att man inte e 24 så länge till! ;) (vafan, jag visste inte att jag hade släkt i göteborg?) Är det inte lite smådåligt utbud av bilar ute på annons nu? Tycker det varit rätt många e24or i omgångar de senaste åren. |
|
| Visst är det lite dåligt utbud just nu, men vi har ju alltid wasa/bilsport cabben som en sista utväg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.