|
|
|
|---|---|
VillHaCab |
Läste ett tidigare inlägg om att man kunde använda grenröret från m3 3.0 e36 till bmw 325:a e36 istället för att köpa ett extraktor. Jag är lite färsk på det här men vad är det man avser? är det på avgassidan eller på insugs sidan eller rent av båda två? |
|
ett grenrör sitter på avgassidan! Ska det vara på det viset?! |
|
| Ett grenrör har den funktionen att fördela avgaserna från dina 6 cylindrar ut till avgasröret. | |
VillHaCab |
Jag blev lite förvirrad när jag var på bildelsbasen och kolla, iochmed att de hade för båda.... |
VillHaCab |
Tackar för svaren.... |
VillHaCab |
Jag snackade idag med jwr och dom trodde inte att det skulle passa eftersom det var olika toppar. Så nu börjar man undra lite. Ska den verkligen passa rakt av? ifall inte, vilka modifieringar skulle man då behöva göra? Tacksam för alla svar.... |
|
Hallå. Jag har köpt ett, dock ej monterat det än, blir i nästa vecka när jag fått kattersättaren också. Ring till Köhler istället för JWR , han vet att det går..... Jag har "bara" kikat lite på mitt org.grenrör och M3 grenröret och anslutningen mot toppen verkar inte vara annorlunda....... Kom ihåg att det måste vara ifrån M3 3.0 , ett ifrån 3.2 går inte, påstås det iallafall......... S50 - M50 (ja) S52 - M50 (nej) S52 - M52 (kanske det?) Mvh Patrik 325i -92 |
|
VillHaCab |
Tack för svaret. Jag skickade ett mail till dig, såg tyvärr inte detta inlägg. Skulle uppskatta om du senare kunde skriva hur det gick med bytet... |
|
Jo det ska jag göra, men som sagt så väntar jag fortfarande på den attans kattersättaren, ibland känns veckor som år......... Som sagt, det ser ut som det passar, Köhler säger att det gör det..... om det inte passar blir jag VÄLDIGT sne...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Kanske passar till 320 också? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.