|
|
|
|---|---|
|
Hej har en fråga är spekulant på en 335i denna har ej brukats ungefär sen slutet på okt 08 och stått i varmgarage fram till nu. Ägaren har bara startat motorn 1-2 ggr under denna tid. Kan det uppstå problem sedan när man börjar köra den? | |
|
Sevak: Nej det kan jag inte tänka mig, hur långt har bilen gått? Ev. kan ju en genomgång vara bra men det ska nog inte vara några problem. Vissa "nya" bilar står betydligt längre i bilhallen innan de får ny ägare. Är du osäker så be din lokala bmw göra en översyn. Annars är det bara att tuta & köra! München |
|
Buspelle |
Det måste vara helt uteslutet att det skulle uppstå något problem av att bilen står ett par månader. Inget att bry sig om således. |
DMZ |
Jag var nere i garaget under gårdagen för att starta upp motorn som stått sedan Okt 2008. Det var inga problem alls, provtryckte koppling & broms, perfekt. |
| Den har rullat ca 1800 mil årsmodell 2007. | |
|
Hur är det med oljan då bör denna bytas? Det byttes olja, oljefilter och bromsvätska sep 07 eller 08 minns ej vad han sa. |
|
Buspelle |
Nej, du behöver inte byta olja, men om det skulle göra att det känns bättre så skadar det absolut inte..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.