|
|
|
|---|---|
|
Varför är det så många som inte går till BMW och handlar reservdelar? Är det någon form av missuppfattning att de inte säljer reservdelar eller att det är svindyrt där eller vad är det som gör det? Har kollat lite köpesannonser och ofta är det saker som ingen normal människa samlar på sig som de är ute efter. Nästan lika ofta står det att det är "ganska brådis" med att få tag på delen. Likaså "uppas" annonserna hur länge som helst. Själv handlar jag nästan alltid på BMW, dels för att man får rätt del och sen är det faktiskt ganska ofta billigare än exempelvis mekonomen. Hur gör ni? ///BMW - Was sonst! | |
|
jo, du har nog rätt..reservdelarna hos bmw är nog inte så dyra. Men verkstaden är dyr. Finns ju inte en rimlig chans att man skulle lämna in sin bil på bmw frivilligt. De tar ju 500kr bara för att ta emot nyckeln. |
|
|
Vilka delar är egentligen billigare på BMW än på Mekonomen? Jag har nästan alltid jämfört priset mellan BMW och Mekonomen när jag har köpt delar till dom BMW jag har haft men jag har inte funnit en enda del som varit dyrare på Mekonomen. |
|
|
En hel del delar blir billigare om man ær medlem i BMW-klubben. Ibland ær det klubbkvællar med 20% rabatter hos olika BMW handlare. Bl.a. nesta vecka på BMW i Solna i samband med årsmøte i BMW CS. |
|
| Jag har samma uppfattning som GE, BMW är i nio av tio fall dyrare än motsvarande mekonomen/meca/microkedja. I vissa fall nästan dubbelt så dyrt. | |
|
håller fullständigt med JohanE. oftast är delarna billigare hos BMW än andra ställe.. så varför handla från andra ställe då`? |
|
|
Av de 5-10st delar jag jämfört priserna mellan BMW och mekonomen/autoexperten har BMW varit dyrast i alla fall. Mvh Johan |
|
|
Kan någon räkna upp 10 reservdelar som är billigast hos BMW? Det behöver inte vara samma person, skriv bara vad ni köpt och priser. Jag köpte en laddningsregulator till 320D. 1180:- hos BMW, 1230:- hos bilelektrikern. Fanns öht inte hos tillbehörsfirmorna. |
|
|
Det vore kul om fler följde Backards exempel och visar på saker som BMW är billigare på än t.ex Mekonomen och liknande ställen. Jag har som sagt var inte funnit någon del än. Det ska självklart vara jämförelser efter listpris då och inte med eventuella rabatter avdragna. |
|
|
Här kommer 3 delar: Gå till 2005-09-19 i bilbloggen >> Länk __ Min bil: Länk |
|
| låsbultar är billigare på BMW änn på mekonomen. | |
|
Bromsskivor bak till 525 E39 kostar 890:- på Meca ca 700:- på BMW. M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.