AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.707

Äga en Bmw i 08-området = svindyrt!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Sitter och tittar lite efter en ny bmw nu igen,kan inte vara utan längre :-)
Men när man kommer till vad försäkringen kommer att kosta är man inte så himla sugen längre...det är helt sjukt dyrt här i 08-området!
Sist jag ägde en bmw bodde jag precis på andra sidan gärnsen av sthlms-län, och då var det helt andra priser.
Hur har ni råd/lust att lägga så mycket pengar på försäkring!?

Nu är jag ju inte så himla gammal och det gör det såklart bra mycket dyrare..men tycker försäkringen på en medelåldersman också är rätt dyr.

Va först inne på att satsa på M3 e46,men det är bara att lägga ner pga av premien...
Så jag kollar efter en 330 i stället,men den har också helt sanslöst hög premie.
På mig skulle det ligga i mellan 33500-39700:-/år beroende på bolag (hel)
Tycker det är helt sjukt!! kan ni ju räkna ut vad en M3 skulle kosta :-)

Så tycker inte alls det är konstigt att många yngre väljer att någon av sina föreldrar äger bilen i stället.
Conan999
Håller med dej. Det är sinnessjuka premier
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Jag, man, 29 år, bor i Huddinge söder om Sthlm. Har haft körkort sen år 2000.

Kollade för ett tag sen vad det skulle kosta för mig att ha en M3 E46. Många bolag jag ringde till ville inte ens ha mig som kund...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En 330 kostar inte i närheten av några 30000 kr om man inte är 18år gammal eller liknande. Jag är 27 och får en premie på runt 8500kr hos IF exempelvis, bor 10 minuter från city med bil.

Använd www.compricer.se/forsakring/bil så kan du få prisberäkning på flera bolag samtidigt.

Kan notera att det är behagligt att bo utanför den stora hufvudstaden i norr ur ett försäkringsperspektiv...:). Jag har två bilar, både med mer än 200hk. Båda kostar mindre än 4000kr/år med 1500mil, helförsäkring. Inga BMW visst. Att vara 38 hjälper en del det också skulle jag tro..:)

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kollade lite mer bolag nu...fick som lägst 21500:-
Den dyraste va på nåt runt 37000:-
Tycker iaf det är hutlösa priser...Är i försej 24 år,så visst är det lite dyrare då!

vsurapol:
Känner igen det där :-) eftersom M3:or måste beräknas manuellt måste man ringa,och det var flera bolag som inte ville ta i mot en som kund.
Tror det var hos Aktsam som dom nästan bara skratta åt en..:)
Han sa typ: "hehe,nädu grabben,du får nog ringa vidare till andra bolag,för såna där krutpaket kan vi inte försäkra på dig"
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Akstam försäkrar bara snikbilar, det ingår i deras affäridé.

Men 24000kr är mycket mer än jag skulle fått betala vid den åldern och då bodde jag ändå vid Stureplan = dyrast i Sverige typ. Har du orsakat någon olycka nyligen? Hur länge har du haft körkort?

10495 helförsäkrat.
med 3 ribber i självrisk.

Vill du ha en billigare bil köp en saab där kom jag ner till nästan hälften.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är 24år och haft körkort strax över 6år nu.
Har inte ägt så många bilar själv om man säge så :) kan kanske bero lite på det också...
Men jämför man med tex en audi som har samma effekt,men mindre motorvolym då så är den ganska många tusen billigare på mig än vad bmw är.
Men så fort det är en bmw så blir det dyrt, tom en 316 är dyr för att vara i den klassen!

Haha...nä,en saab lär det defenitivt inte bli :)
el
15
elgusano
M3 Cabriolet -02
Jag betalar drygt 9000 kr helår för helförsäkring på min M3 Cabriolet...

Trygg-Hansa låg bäst till.

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Kontakta vesta de ska vara billigast, är du dessutom kund på Nordea får du rabatt på premien.

Betalade 6000 kr om året med helförsäkring + merförsäkring.

Lycka till
el
15
elgusano
M3 Cabriolet -02
Jag har alla mina försäkringar på Vesta.se och trodde naturligtvis att de var billigast. Överlägset billiugast på min SUV, billigast på scootern och billigast på HD:n..

Men plötsligt har Vesta blivit giriga och skulle nu ha 16000 kr helår för min M3...

Har en känsla av att detta bara är början för Vesta som hade lockpriser när de började sin verksamhet i SE och därefter börjar höja rejält...

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Är man 18 bast är det både billigare och säkrare att ha en 320...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.