|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kanske en dum fråga. Är det förbjudet att köra mellan två vägbulor istället för att köra över den ena på en tvåfilig väg? | |
|
Kan inte tro att det finns något prejudikat på det, så länge det inte är en heldragen linje? The way we see the problem is the problem. |
|
|
Det finns ju en anledning till varför man sätter upp farthinder. Har du så bråttom att du inte kan anpassa hastigheten så kan det vara en idé att ta en annan väg. Att köra mellan två vägbulor har man säkert redan tänkt på. Är nästan säker på att det alltid är heldragna linjer vid dom just för att folk inte ska få för sig det. Men det är la bara att titta nästa gång. Ingen heldragen linje = fritt fram att köra mellan dom. Men du kanske inte ska göra det mitt framför en polisbil eller sådär. :D |
|
|
Jo, det är ca. 3 m heldragen linje innan bulorna. Så egentligen borde det ju vara olagligt att köra mittemellan bulorna. Förut brukar jag se dessa bulor framför övergångsställen. Men nu verkar de dyka upp lite överallt... |
|
| Ja dom är ett jäkla ofog. Ha mer poliser ute som kollar att det går rätt till i trafiken tycker jag. Som min pappa säger: "Först bygga en fin väg, och sen förstöra den med en massa hinder?" :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.