|
|
|
|---|---|
|
jag har alltså en bmw 740 e38-94 den har gått ärliga 17000mil en dag var jag hem o lunchade,sen när jag skulle starta bilen funkade den ej. nått fel med defa larmet,bytt batterier i kontrollen o vart till verkstad o kollat den-den e OK! larm lampan i vänstra ruthörnet lyser ständigt när man drar på tändningen,alla lampor i instrumenteringen lyser som vanligt men stendöd motor,inte ett ljud alltså-startspärren e i-hur kopplar man ur defa?har även hittat den stora dosan vid förarfötterna samt en mindre knubbigare grej med enbart svarta kablar utgående! kom igen ge mej ett förslag? | |
|
uppdatering! tjyvkoppling 1 startspärren var aktiverad,hittade 2st boxar uppunder sparkpanelen förarsidan! den ena är en "central unit box" 820x den andra mindre knubbigare är startspärrs modulen-en massa svarta kablar löper till o från den-ca 8-10st. jag kopplade förbi startspärren genom att jag hittade en svart/gul kabel(svart med gul tunn rand) som var avknipsad o ihopskarvad med en svart kabel! det finns 2st likadana kopplingar.jag knipsade bort dom svarta o kopplade ihop dom svart/gula kablarna med varann,sedan startade den sååååå fint!taaadaaaa!!! dom svarta kablarna går till startspärrs modulen-skit i dom! jag störde mej på den ständigt lysande larmlampan i fönstret-så jag tog ur säkringen som sitter precis brevid "central unit boxen"du hittar den genom att följa den grövsta röda kabeln från boxen o vidare! tjyvkoppling 2 hittade även ett annat sätt på nätet-det dinns 4st kablar som går in i "central unit boxen" på endel bilar"ej på min därför kopplade jag som ovan) följande:röd -svart -grön/vit och svart/röd röd =+ svart=- dom andra 2 skall knipsas före dom går in i boxen o sättas ihop med varann! den grön/vita kommer från nyckeln o den svart/röda kommer från startmotorn- dom skall alltså IHOP precis som det var original! starta o kör! nu kan du använda bilen-men alla funktioner kanske inte finns-tuta o dylikt-men köra kan du iaf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.