AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.663

e38 bmw 740 defa larm fel startar ej!

jag har alltså en bmw 740 e38-94
den har gått ärliga 17000mil
en dag var jag hem o lunchade,sen när jag skulle starta bilen funkade den ej.
nått fel med defa larmet,bytt batterier i kontrollen o vart till verkstad o kollat den-den e OK!
larm lampan i vänstra ruthörnet lyser ständigt när man drar på tändningen,alla lampor i instrumenteringen lyser som vanligt men stendöd motor,inte ett ljud
alltså-startspärren e i-hur kopplar man ur defa?har även hittat den stora dosan vid förarfötterna samt en mindre knubbigare grej med enbart svarta kablar utgående!
kom igen ge mej ett förslag?
uppdatering!
tjyvkoppling 1
startspärren var aktiverad,hittade 2st boxar uppunder sparkpanelen förarsidan!
den ena är en "central unit box" 820x
den andra mindre knubbigare är startspärrs modulen-en massa svarta kablar löper till o från den-ca 8-10st.

jag kopplade förbi startspärren genom att jag hittade en svart/gul kabel(svart med gul tunn rand) som var avknipsad o ihopskarvad med en svart kabel!

det finns 2st likadana kopplingar.jag knipsade bort dom svarta o kopplade ihop dom svart/gula kablarna med varann,sedan startade den sååååå fint!taaadaaaa!!!
dom svarta kablarna går till startspärrs modulen-skit i dom!
jag störde mej på den ständigt lysande larmlampan i fönstret-så jag tog ur säkringen som sitter precis brevid "central unit boxen"du hittar den genom att följa den grövsta röda kabeln från boxen o vidare!

tjyvkoppling 2
hittade även ett annat sätt på nätet-det dinns 4st kablar som går in i "central unit boxen" på endel bilar"ej på min därför kopplade jag som ovan)
följande:röd -svart -grön/vit och svart/röd
röd =+
svart=-
dom andra 2 skall knipsas före dom går in i boxen o sättas ihop med varann!
den grön/vita kommer från nyckeln o den svart/röda kommer från startmotorn-
dom skall alltså IHOP precis som det var original!
starta o kör!

nu kan du använda bilen-men alla funktioner kanske inte finns-tuta o dylikt-men köra kan du iaf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.