|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om Textar bromsbelägg (sport) är något bra? Har fått prisuppgift på 2445:- runtom | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Textar originalmonteras från BMW fabriken, dock vet jag inte vad som sitter på en M3a. Textar används även av MB. Så det är kvalitetsbelägg. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jo jag läste någonstans att Textar gör belägg till BMW, undrar bara om Textars sportbelägg är bra. Original kostar hälften så mycket. | |
| Är textar original på m3'an. Sen finns det ju såklart olika textar-belägg. | |
| Precis, jag kör enbart gata så undrar om man ska köra original eller Textar sport som kostar dubbelt så mycket. | |
|
Läste någontans att i vissa M3'or använder sig BMW av bromsbelägg gjorda av keramik från amerikanska bromsjätten Remsa. Remsa Ultra: Länk |
|
|
Jag skulle kört på std-belägg. Är du medlem i BMW Club Schweden, har du dessutom 20% rabatt från 28feb-7Mars. |
|
|
Kör du inte bana så är det nog bäst med originalbelägg som sagt. mvh Conan |
|
|
Beställde Textar-beläggen idag, har ej namnet på dem men dem är värre än original Textar. Kostade närmare 3000:- runom. Har bytt till Wilwood racing vätska och ska på med stålomspunna slangar sen, duger nog utmärkt för gatan. |
|
|
Får jag fråga varför du byter bromsar om du bara ska köra bilen på gatan? Kör på mycket älg på sommaren? :) Min profil på AutoLife: Länk |
|
| Beläggen behöver bytas ändå och jag ser ingen anledning till att ha dåliga bromar, det är väl aldrig en nackdel? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.