|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så skulle jag behöva lite tips om fälgar+däck. Vet inte riktigt vart det är bäst att beställa det ifrån, där man får ett bra pris och självklart däcken monterade på fälgen. Sen vill jag gärna ha tips om vilken storlek som passar bäst på bilen. Hade tänkt mig 17 eller 18. Behov av fälgtips också. Hade tänkt mig fälgar som har ungefär samma stil och utseende som "League 208" och "Ac latino". | |
pg_ice |
absolut billigaste på däck är däckonline men då måste du hitta nån däcksfirma som inte är tjurskalliga eller tar ut överpriser för däcksmontreing nästan alla däcksfirmor höjer priserna för enbart däcksmontering vissa monterar inte däck som är köpta hos däckonline kolla på däckonlines sida så ser du vilka ställen som monterar däck på fälg och vilka priser dom tar. tips på fälgar? det är som du skulle fråga vilken bil ska jag köpa :)? kom med några förslag på olika fälgar |
pg_ice |
17" för prestandan och komfort inte för utseendet 18" lagom klockrent och bra prestanda 19" elakt fräckt men med sämre prestanda och stötigare gång |
|
Okej, får ta och kolla in däckonline då:) Det lutar åt 18" helt klart. Var bara lite osäker på hur komforten skulle bli men det blir nog bra! Haha tänkte bara om det var någon som har sett fälgar som har samma stil som de fälgarna jag uppgav i det tidigare inlägget. Man kan ju alltid fortsätta att titta innan man har gjort köpet:) |
|
|
League och Dotz fälgar har en bra kvalitet och är förhållandevis lätta. vilket medför ett lägre rullmotstånd. Håller med om att 18 tum är det mest optimala ur pris/prestanda synpunkt. Tycker dock att Dotz Roadster black är en läcker nyhet från OCL Brorsson i år...Länk Tänk på att inte shoppa till lägsta pris med däck från däckonline och fälgar från ett annat ställe för att sedan montera på ett tredje ställe. Om någon skiter sig vill ingen av dessa parter stå för garantiåtaganden. Köp allt färdigmonterat och klart på ett och samma ställe för att minimera problem i händelse av fel. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.