AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
28.355

Video: M6 vs. 997 Turbo

Sida 2 av 2
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Testade att köra stående start en gång mot Alpina B5. Men om jag ska köra LC mot varje bil så kommer kopplingen garanterat vara slut när eventet är över...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det kan jag tänka mig :) (Lite synd att det ska vara så...)

Men hur gick det mot Alpinan då? En sedan eller?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad menar ni. Man hör ju knappt att det är svenskar som pratar engelska i filmerna... :)
Mixtus: måstste ge en äloge till dej för det fina språket du harr i dinna inlägg. Igna fel vad jag kann se. Guldstjärna till dejj!

M5Board och Gustav: ni rockar fett, fortsätt med det!
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Sani: Ja en sedan. Exakt jämnt i princip. B5an tar en billängd i början men efter 200 kryper M5an sakta ikapp.
Mixtus
"Kul filmer, men tyvärr stör den svengelska rösten helhetsupplevelsen med motorljud och allt. Riktigt usel engelska med rejäl töntvarning."

Ja, vad ska man svara på det. Jag kommer inte hyra in en amerikanare för att du ska bli nöjd. Kanske kan ta med dig som speaker :) Kan ju inte direkt förhöra kameramännen på deras engelskakunskaper :)

GE: föratt jämförabilarnas prestanda.

Sani: Här körde vi stillastående start: Länk

Tycker du det resultatet är representabelt för en Ferrari 599 GTB med 600+ hk?

Får passa på att tacka alla autopweranvändare för de vänliga orden och om ni vill dletaga med en rolig bil är det bara att maila gustav@m5board.com

Sen ska jag lägga til latt Porsche 911 Turbo 997 manuell går oerhört bra, det märkte vi redan 2006 hos Koenigsegg.

Medans Tiptronicen tar den i starten spå tappar den h högre hastighet.

BWM M6 är också väldigt snabb, men S65 AMG är också riktigt vass men LP560-4 är ngt från en annan värld :D

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller faktiskt med Mixtus att engelskan drar ner intrycket helhetsintrycket en del. Man behöver väl inte vara felfri eller kunna bättre själv för att få tycka så?

Gustav, ta det på rätt sätt. Förstår att det ligger mycket arbete och ett brinnande intresse bakom filmerna och ****board.com siterna.
Ta det som konstruktiv kritik för att höja kvaliten ytterliggare ett snäpp om det finns möjlighet. Måste finnas många bland ägarna till dessa dyrgripar som är vana vid engelska och som kanske skulle vilja göra en insats?

Men jag har lite svårt att tro att engelsmän och amerikaner har svårt att förstå vad som sägs. Min egen engelska är väl ungefär på samma nivå som i filmerna och några såna problem upplever jag sällan.

Annars får ni högsta betyg för bredden och kvaliten på de bilar ni lyckats samla ihop. Och jag kommer fortsätta kolla på dem oavsett språket.

kilroy
Jag tycker Gustavs arbete, både på AP och på övriga forum, är berömvärt, heder åt dig, Gustav!

Jag är övertygad om att Gustav gör allt för att både bibehålla och, om möjligt, öka kvalitén på sina bidrag.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
3.753
Sani
@Gustav;

"Tycker du det resultatet är representabelt för en Ferrari 599 GTB med 600+ hk?"
Svar: Kanske inte, men å andra sidan - är det inte så där det ser ut i en vanlig IRL-situation, fast istället för en otydlig skåning står där en julgran...?

Och om man då inte får till en perfekt start i sin 599 pga att den inte är lika lättstartad som en CLK63 - är det inte då "rättvist" att CLK tar hem starten just pga detta? Ni undersöker ju ändå praktiskt prestanda, ej teoretisk, eller hur? Och risken för tjuvstart är precis lika stor vid rullande, om inte större.

Saniu: du missuppfattar. Vi vill jämföra BILAR ej förare. Effekt, utväxling, vikt osv.

Då tycker jag rullande start är mkt bättree. See tex här med samma 599:

Länk

Sedan har du som vi tidigare var inne på eventuellt slitage på koppling, drivlina och däck vid upprepade stillastående starter.

BjörnB: Jag kanske är ltie allergisk mot ren amerikanska eller engelska speakers, om itne annat ger det filmerna lite särprägel, om än kanske negativ :)
Visa användare
3.753
Sani
OK, ni gör naturligtvis som ni vill :)

Keep up the good work!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag tycker BjornB sammanfattar det hela val. Jag har skrivit vad jag tycker, och jag star fast min min asikt, men avsikten ar inte att driva detta in absurdum. Jag erkanner mer an garna att jag standigt imponeras av det arbete som ligger bakom dessa sajter. Kikade senast pa Gustavs tour i USA - ett riktigt kul reportage.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Sani.

"är det inte så där det ser ut i en vanlig IRL- situation"

Det är nog betydligt vanligare att en 599 och merparten av de bilar som kör på M5boards event körs på annat sätt av sina ägare än vid "rödljusrace" :)

Gustav
Keep up the good work :)

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Gustav:

Vi kanske kan hyra in någon från Top gear som kan prata korrekt engelska och Sabine som kan köra den tyska varianten :=)

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
varför bjuder ni aldrig dit några seriöst byggda e30 turbos m.m med runt 600-700 hk? hade varit kul att se de rika gubbarnas miner när de rullar upp med sina miljonbilar o blir dräpta
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Gustav säger: "Kan ju inte direkt förhöra kameramännen på deras engelskakunskaper"

På alla klipp jag sett har jag trott det varit samma person som pratar och antagit att det är du Gustav, men ni är alltså flera? Jag tycker ni har väldigt lika röster i sånna fall. Men är ni bara en så kan jag ha en kortare språklektion med amerikanska/engelska uttryck och uttal mot att jag får komma och titta. =)

Mvh Johan
Aquilla:

Som Gustav har sagt och skrivet är det bara att maila till honom och berätta om bilen du äger. Så om du har en E30 Turbo varför inte maila och berätta om bilen som du vill testa mot andra bilar. Det har redan varit trimmade E30 i form av Alpina på eventen som körts mot andra bilar.

Grelle:

Det är flera olika personer som är med och filmar och pratar under inspelningarna.
Personligen tror jag inte "allmänintresset" är så stort vad gäller trimmade e30. Det jag menar är att många är intresserade av att se hur tex en m5e60 går mot en Mercedes amg. En trimmade e30 med 800hk är ju unik. Då ser man hur snabbt just den går, med just det trimmet. Intressant för ägaren kanske men kanske inte lika intressant för resten av oss?! Bara en tanke och personlig åsikt!

Visst hade uttalen kunnat förbättras i filmerna men jag ser det som en obetydlig detalj i sammanhanget! Jag skiter också i om Ferrarin är röd eller svart... Personligen tycker jag att det, om något, tillför lite "på riktigt känsla". Jämför med proffsproduktioner där de gjort 10 omtagningar för att få det perfekta materialet. Dock håller jag med Mixtus och BjörnB att man får ha en personlig åsikt och att konstruktiv kritik kan vara positivt.

Ser fram emot fler filmer från Gustav. För min del får allt gärna vara som det är bara det finns intressanta bilar i startfältet!
Keiser, stort tack och jag får även passa på att tacka Mixtus, BjörnB och alla andra som har kommit med positiva som negativa synpukter: vi tar till oss dom defintivt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.