|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Säga vad man vill men i videon ser man tydligt hur inte Porschen är med i starten och M6'an får ett tydligt försprång. Sedan ser man tydligt hur Porschen långsamt segar sig fram men ändå får stryk över mållinjen. Hade det varit jämnt i starten hade nog Porschen vunnit med en halv billängd. Döm själva... Min profil på AutoLife: Länk | |
|
Länk Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
Av video att dömma: Tiptronic = Slö! Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
förstår inte varför bilen dom kör mot i 2:a filmen inte har en passagerare med. |
|
|
För att han vägrade först (Porscheföraren) och den var sprillans ny (spet 2006) och ingen visste egentligen vadden gick för :) Men sen förståd vi att den verkligen var vass! "förstår inte varför bilen dom kör mot i 2:a filmen inte har en passagerare med." |
|
| Kul filmer, men tyvärr stör den svengelska rösten helhetsupplevelsen med motorljud och allt. Riktigt usel engelska med rejäl töntvarning. | |
|
Mixtus Det är väll ingen språk tävling?? |
|
Buspelle |
Tycker det ser otroligt jämnt ut. Mixtus: Osedvanligt töntig kommentar. |
| Mixtus verkar ha vaknat på fel sida. | |
|
Jag gillar hela konceptet med dessa filmer. Här får vi se hur det går "på riktigt" när bil A möter bil B osv. Helt ok filmat, vanligtvis har någon till och med bemödat sig med en flashig vinjett med korta fakta om bilarna - till exempel om någon av bilarna är trimmad. Motorljudet hörs i bakgrunden och så går det iväg. Detta är något som alla bilintresserade vill veta: vem vinner? Tyvärr grumlas helhetsintrycket av en svensk som på dålig engelska försöker gå igenom förutsättningarna. Om man nu har bemödat sig med att göra en så pass bra film, och absolut vill ha en röst på engelska, då kan man väl dubba filmen i efterhand. Låt någon som verkligen kan engelska läsa upp en kort introduktion. Det skulle verkligen höja intrycket. Nej, det är ingen språktävling, men resultatet blir att något som innehåller bra kvalitet i övrigt blir lite av en tönttävling. |
|
| m6:an är verkligen vass... kan bara tänka mig hur den hade gått med g-power kittet :D | |
| Varför håller man på med dessa märkliga rullande starter? | |
| Förmodligen för att få en så rättvis bedömning som möjligt. Alla starter är inte exakt likadana och alla personer startar inte lika bra. Mest rättvist helt enkelt om man bara ska kolla accelaration, man ser enklast vilken som drar bäst | |
Buspelle |
Mixtus: 1. Om jag förstår dig rätt borde det vara förbjudet att vara svensk och tala dålig engelska. Naturligtvis helt puckad synpunkt. 2. Dessa filmer görs av ett antal personer som lägger ner en väldig massa energi, tid och kraft med fantastiska resultat. Tror de flesta på detta forum njuter och gläds varenda gång en film läggs ut. Att ha marginalsynpunkter på om engelskan är perfekt eller inte framstår som helt puckat. 3. Kvarstår faktum att du framstår som den enda riktiga tönten. Du borde be om ursäkt. |
| Som sagt, jag tycker den dåliga engelskan grumlar en i övrigt bra produktion. Synd på så rara ärter. | |
| Tycker det är engelskan som gör halva upplevelsen!! Älskar alla sköna kommenterar på svengelskan. Bla något i stil med: here we have the f430 with a lot of leather vs a gt2 without any leather. Klockrent! Så fortsätt såhär Gustav! Det är kanon, både komiskt och intressant att se hur bilarna går. | |
|
Såå himla taskig engelska är det inte. Man hör ju klart och tydligt vad dom säger, och det är inga direkta fel i deras uttal och meningar. M5board rocks! /Jonas |
|
| Klart att en svensk förstår när en annan svensk talar engelska. Det ligger liksom i sakens natur. Samma sak för en spanjor (som exempel) när hans landsman talar engelska. Problemet blir när en spanjor, britt eller amerikan skall lyssna på en svensk som talar engelska. Då blir det inte lika självklart. Jag har flera vänner (britter och amerikaner) som gillar dessa filmer (jag har gett dem länkarna), men de har ibland svårt att förstå vad som sägs. Min poäng är att en bra video kan göras bättre och att språket borde kunna förbättras. | |
|
Skulle också vilja se starter från stillastående istället, misstänker att det har blivit så här för att gynna BMW? :) Audi RSx = 4WD = Bra starter, men mera förluster vid fart --- AMG = Automat = Bra starter, men sega konvertrar... Dessutom är det betydligt lättare att stävja/se tjuvstarter från stillastående kontra rullande! Men men, "den dagen JAG ordnar race får jag bestämma..." eller hur? |
|
|
Sani: Det sliter ganska mycket eller rättare sagt det sliter mera om man kör från O eller som nu från 50km/h. Vet att det ska finnas race där man kör från 0 km/h bla körde vi M3E92 vs 997 cab den filmen bör finnas på youtube om du vill se. |
|
|
Tack starre, nä då - i rättvisans namn kan jag bara ibland småstöra mig på att vissa av mina favvobilar åker på stryk bara pga att testet är optimerat för att passa Beemers... :) Vissa garderar sig tom med att "jamen om vi hade startat från stillastående hade ju 4wd-bilen vunnit överlägset, o det hade varit orättvist.." - vilket ju endast är löjligt, ÄR 4wd-bilen snabbare så "förtjänar" den väl att vara det, eller hur? Men jag förstår ju att det sliter från stillastående! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.