AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.075

Multifunktionsratt till annan sterio?

Ri
6
Rikkekkekke
E46 328i Sedan -99
Hej.
Jag har en e46 med multifunktionsratt och undrar om de är någon som vet om man kan få så att multifunktinsratten dvs höja, sänka och byta låt och så fungerar om man skulle byta till någon annan sterio?

Och hur de blir med original steget som sitter i bilen?

körde en lastbil häromdagen där dom hate stoppat in en annan sterio och på den funkade iaf multiratten... :) tänkte om man kunde göra samma sak på en bmw ? :D
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Byta till annan BMW-enhet eller någon tredjepartspryl?

Jag kan bara inte låta bli: Stereo - inte Sterio!
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Hej.

Jo flertalet av bilstereotillverkarna brukar ha adapterkabel för att kunna styra enheten via multiratten. Hör med en bilstereofirma.

//Hema
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Söööööööök i forumet innan ni ställer frågor..........
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Inte alltid söken funkar så sabla bra heller iofs.
Jodå, den fungerar utmärkt.
Jag skrev "multiratt stereo", och sidan fylldes av länkar varav många redan på rubrikerna handlade om just multiratt i samband med byte av stereo.

FP
Gr
133
Grimm
320i -99
Då lyfter jag tråden.
Jag ska byta ut min BMW Business CD till en Pioneer i min 330Ci -03, och har läst och försökt komma fram till vad jag behöver för att kunna använda den befintliga rattstyrningen.

Vad jag kommit fram till är att jag behöver en Autoleads PC99-X21 adapter och en PC99-PIO adapter.
Dessa finns på www.dynamicsounds.co.uk

Jag har tänkt mig en huvudenhet från Pioneer...DEH-7200SD, DEH-5200SD, DEH-P5100UB eller liknande.

Frågan är då...har jag fattat rätt att det är dessa kablar/adaptrar jag behöver, och passar dessa de Pioneer-stereos jag nämnde ovan?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.