|
|
|
|---|---|
|
Har en 740 98 och i bland när jag startar så stannar den,detta händer lite då och då. Har läst här på forumet att det skulle vara batteriet som är dåligt! kan det stämma? För den startar ju hur bra som helst men den liksom dör i bland. Om det nu är batteriet så undrar jag varför den startar och sen dör. BMW no 1 | |
|
Jag har liknande problem med min just nu. Boven är bränslepumpsrelät. Måste få tummen ur och köpa ett nytt. Men en fråga: Du skriver svårstartad men förklarar inte. Kan bilen stå å tugga utan att den vill starta? och efter några försök så hoppar den igång som vanligt igen? Det e iaf mina symptom. Och när den är tjurig så öppnar jag huven och knackar på relät så den hoppar igång. |
|
|
Nä startar alltid men så stannar den och då kan jag få starta om den flera gånger och det händer samma sak, startar och stoppar. Mysko BMW no 1 |
|
| Kan va reläet. Prova att knacka på den när bilen dummar sig. | |
|
Ok ska kolla det efter helgen, sticker till Danmark nu..Tack för svar BMW no 1 |
|
| Det kan vara kamaxelgivare eller vavaxelgivare som behöver bytas. | |
| Jag har 740i 96" frågan är, vet non var kamaxelgivaren sitter? Tack för svar | |
|
på e32 740 var det soppapumpen i tanken men då hoppade och hostabilen som fan nu är den bytt och min s,k BMW-expert satt i en Biltemapump??????? fungerar utmärkt han gjorde visst några små ombyggnationer vet inte vad men det funkar iallafall |
|
|
Jag har forfarande samma problem, det blir väl att ta den till bmw BMW no 1 |
|
| fick du nått svar på bmw? | |
|
Har inte varit där än, ska snart in på service,återkommer när jag varit där. BMW no 1 |
|
|
Har nu varit på service och det visade sig att det var en kamaxelgivare. Skönt nu är det ur världen. BMW no 1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.