AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.299

AKUT! Bilen blinkar under laddning (850)

Ta
10
Tarkka
850Ci -96
Har ett akutproblem.

Fick idag reda på av en granne att dom ska byta carportsdörrar I MORGON! Dvs pärlan måste ut från den trygga vinterförvaringen. Har av ren otur inte haft C-tech laddaren i (lånade ut den till min andra bil och därefter kom den inte tillbaka till den riktiga bilen)

Så Jag gick ner för några timmar sen och kopplade i den. Kom först nästan inte in i bilen då all el är borta. Öppnade huven och kopplade i laddaren då gick larmet igång. Stängde dörren och låste. Kopplade sen igång laddaren igen. Då börjar blinkersen att blinka "som varningsblinkers typ" Och jag hör ett relä knappra som bara den. Tänkte att det går över när batterierna fått mera ström. Nu efter ett antal timmar blinkar det än. Är det någon fara eller är det tyskarnas snillrika finurlighet som gör att det blinkar (varning om bilen skulle stå utmed en väg eller nått) Kommer bilen starta i morgon. Är inte helt haj på elektronik. Så om någon vänlig själ kan hjälpa mig vore det guld värt.

Mvh; Daniel

Min bil suger!
Vägra turbo
netz
När bilen varit strömlös startar varning blinkersen, det är bara att trycka på knappen i konsolen så slutar det blinka.

Mvh
Netz
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag var med om samma grej med nyinskaffad bil och blev nervös, löste dock "problemet" med att just trycka på varningsblinkers knappen som netz skriver, och gick sedan ut ur garaget med ett leende på läpparna.

Mvh

DuNegro
Ta
10
Tarkka
850Ci -96
Ska ut nu och kolla till raringen, ska då testa detta...

Tackar för svaren och god natt.

Min bil suger!
Vägra turbo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.