|
|
|
|---|---|
|
hjälp!... vet nån priser och tips hur jag ska plana toppen på bmwn?...man måste fylla på vatten med jäman mellanrum och den går varm ibalnd!...ja har fixat nytt termostat men det verkar vara toppen.. och nu det viktigaste..vartifrån skall jag få fram hur mycke newtonmeter dom nya topp bultarna skall dras åt??...jag vet att man ska köpa nya och så skall dom väl spännas i korsad riktning?? | |
|
hej allt mellan 500-1500 för att plana toppen. om du köper en rephandbok så står moment dragning mycket tydligt. har du provtryckt den så att du vet att det läker? dom kan ju vara lite små kniviga att lufta dom små rackarna. Minijonte |
|
|
okej tack...vad menar du med provtryckt?..jag antar att du menar om jag har komppressions testat?...nej de ha ja inte gjort...de e faktiskt sanr det att dom är kluriga :) ... men jag har nog fått den luftad ordentligt...men även om det skulle vara luft i systemet så inte borde det ju minska kylvätska ur systemet om inte det läcker in nånstans? |
|
|
hej om man far till en bilverkstad så är det ganska snabbt gjort o kolla om det är läck på kylsystemet. dom brukar ha en pump som man sätter tryck på expansionskärlet med. än om det försvinner vatten behöver det ju inte fara in i motorn kan väl vara värmepaketet eller något annat trevligt ställe och då blir det så att dom verkar dra in luft där----luftficka----noll cirkulation pang motorn går för varm. vitryker den däremot är det vatten som far in o komprimeras av kolvarna o då är snart krisen ett faktum då skall den inte köras alls. allt jag menar på är att det är väl investerade pengar att kolla upp så att det verkligen är topplock/packning som är fel. Minijonte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.