AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

ljud från bränslemängdsmätaren

bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
Har ett ljud likt en pysning/susning eller skrap någonting från bränslemängdsmätaren. Låter som att det kommer från den mätaren när nålen passerar 1l/mil markeringen både på väg upp och ner.

Vet inte om det sitter någon vakumsalng bakom den mätaren som kan vara trasig eller om själva mätaren är sliten ooch skrapar i på något sätt eller om detta kan vara ett standardfel?

Någon som känner till eller nått liknande som kan underlätta i mitt felsökande?
bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
Glömde säga att det är en e46 320iT -00.
Be
33
Beff
328i Touring -00
Jag har nåt liknande .. ganska störande.. hörs dock bara kanske de första 5 minuterna efter start.
Det verkar vara bränslemängdmätaren som för lite oväsen.. men ja är dock inte riktigt 100
bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
ingen mer som har detta irriterande ljud från era bränslemängdsmätare och kan berätta vad det beror på?

snart måste jag slita ur mätarhuset och kika bakom för att se vad som försigår där..
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Om ni menar den förbrukningsmätaren så har jag med oljud i den. Det knarrar o låter iden när man accar 1-5:an o den går upp o ner hela tiden.
Det är trologtvis dålig kvalitet och slitage på stegmotorn som gör att den för oväsen. Åtgärden blir nog dessvärre ett nytt instrumentkluster.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.