AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.609

Ännu en vindrutespolningstråd

mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Har sökt, har läst har inte förstått...
När jag skulle spola vindrutan innan jag åkte från jobbet kom några pissdroppar på huven bara, sen inget. Fyllde på och drog i spaken, men nada.
Testade under min färd både intensivspolning och vanlig spolning men det var bara viftarna som smetade ut att skit över rutan, något sprut kom inte, varken på ruta eller lysen.
Stannade och tömde vatten på rutan och testade även att dra i spaken och trycka på intensiv men ingen pump hördes.

Körde hemmåt och testade lite då och då, ibland kom nåt på lyktorna, ibland pissade den en kort sekund på rutan, ibland kom ingenting.
När jag väl kom hem så drog jag i spaken igen innan jag stängde av tändningen, och då funkade det minsann att spola i en lååååång period.
Varför? Bakrutespolning funkade alltid.

Sen tycker jag mig märka att vätskan i intensiv aldrig sjunkit, men det har spolat om jag tryckt på intensiv, ska den ta från bägge behållarna?
När jag en gång fick torrt i riktiga behållaren kom ingenting alls inte heller på intensiv, detta borde det väl gjort?

Och sista frågan, ska munstyckena dimma eller inte på framrutan, mina gör det INTE.
Bil, E39 från 97 tror jag nog det är...

Hälsningar, Patrik
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
På min E39 var slangarna till vindrutemunstyckena spruckna och gav liknande symptom.
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Konstiga då är att pumpen inte gick... Man hör ju verkligen när den går :)

Hälsningar, Patrik
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Trodde jag kört sönder min pump igår när jag körde helt slut på spolarvätska. Hörde pumpen jobba men det kom inget. Men det visade sig att att det bara tar en väldigt lång tid innan den fyllt upp slangen fram till rutan igen tydligen för efter att tryckt på intensiven en 3ggr och kört pumpen i ca 25sek så kom det och har sedan dess fungerat bra. Då hörde jag visserligen pumpen gå hela tiden. Bakrutesplningen fungerade hela tiden men det beror nog mest på att det inte var helt slut i slangen dit.

Jag hade hela tiden spolning på lyktorna men det beror nog på att det var fullt i slangen dit med eftersom lyktorna inte splas varje gång man spolar, tror det är var 4:e gång eller liknande.

Det ska inte dimma på dessa modeller.
Er
36
Erik011
525Tds -95
Jag hade problem med min TDS -95 nyligen. Kanske inte exakt samma symptom iofs. Spolade bara på passagerarsidan på framrutan... Och IBLAND på förarsidan.

Det visade sig att backventilen som sitter under munstycket gått sönder och läckte. Kanske frusit sönder....
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Patrik, vad var det för fel till slut? Har sammalika symptom...

mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Det var pumpen som bara gick ibland. Jag bytte plats med den till bakrutan så länge (för alltid, har sålt bilen)
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Moparmöken:Kanske är för svag blandning av spolarvätska. När du sedan kom hem så har spolarvätskan blivit varm och så funkar det igen.

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.