|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-folket! Har precis köpt en BMW 325i -05 och jag tänkte sälja 16" sommardäcken som är Run flat me alufälg, för att istället skaffa större snyggare. Frågan är då till er, vad kan man få för ett par med okej mönster? Mvh | |
|
kolla på blocket vad andra tar för samma sak? går väl få ut ett par tusenlappar iaf |
|
Gunget |
Om du inte får ut allt för mkt flis så kan det ju vara smart att behålla dom om du någonsin ska byta in bilen hos en BMW-handlare (dom tar inte emot begbilar med "icke godkända" icke RFT-däck). Om du nu inte ska köpa nya, större RFT däck förståss! |
| Tack för svaren! Funderade också på detta eftersom det inte medföljer reservdäck, domkarft m.m. Så det får nog bli att jag spar dessa och säljer de nya sedan istället! | |
BCR |
RFT-däcken är en obegripligt tråkig historia för BMW. Förstår inte varför BMW fortsätter att envisas med detta vansinne. I senaste numret av AMS nr 4 duellerade Audi S4 mot BMW 335i. BMW givetvis utrustad med RFT-däck vilket sänkte resultatet till Audis fördel som klart vann avdelningen "körglädje" och väghållning"... Nya Audi S4 är visserligen ingen lätt motståndare men BMW borde kunna prestera betydligt bättre med riktiga sulor som gör chassiet rättvisa. Snälla BMW, lägg av med RFT! /Håkan OO=00=OO |
DMZ |
Ursäkta en kanske onödig fråga: Men vad menas med RFT däck? och varför är dessa ett måste på BMW? |
| Run Flat Tires. Pga väldigt hård däcksida går dessa att köra på även vid punktering. Dock är väl i stort all överens om att de förstör känsla och till viss del väghållning. Jag har dock hört att de blivit bättre. | |
|
DMZ: TBF = Tre bokstävers förkortning Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.