|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tackar för ditt snabba svar. Så du tror inte det händer nåt om jag prövar med den brända 2009-1 skivan?. | |
|
Hej Peter99 skulle inte tro det har själv det i min E61 Sen kanske det är enklare och svara om man vet vilken modell du har bra om du skriver in det på din profil Ha de T |
|
|
Viktigt är också vilken CIP (mjukvara) bilen har. Kartor nyare än 2008 kräver att mjukvaran är uppdaterat så den klarar dual-lays DVD skivor, då kartorna är så stora att de inte får plats på en vanlig DVD. |
|
|
Tror att man kollar det genom att se om man kan köra mp3 i cd facket så skall det var uppdaterat så är det på min E61 andra modeller kan jag inte svara på Ha de T |
|
|
Thom525: Njaee.. Man kan lätt ha CIP 25.xx eller högre utan att kunna spela MP3 skivor, då funktionen måste aktiveras av BMW efter de har uppgraderat mjukvaran.. :) OCH en bil med CIP 20 (som var när MP3 avspelningen kom) kan inte läsa Dual-lay DVD skivor, nyare mjukvara måste laddas in i bilens system. |
|
|
Hej! Tack så mycke för era snabba svar. Jag har en e91 2006 med Nav prof. Jag uppdaterade den för ett tag sen så nu har jag en Europakarta 2008, jag prövade igår att köra en bränd Europakarta 2009-1 men det hände ingenting,,stod bara "insert the DVD". Är det så att jag måste uppdatera den igen så den ska kunna läsa Europakarta 2009? Och hur kan man se vilken version av mjukvara man har? Mvh Peter |
|
|
Är 2008 skivan bränd eller org? Prova och bränn skivan igen, vid lägsta möjliga hastighet. |
|
| Det är en orginal 2008 skiva. Jag håller precis på och bränna en 2008-1 med Hastighet 8x ska jag bränna med lägre fart? | |
|
Hejsan! Får ej min Nav prof att funka med brända skivor,,,suck! Jag har prövat 4 st skivor nu,,, Dessa har jag testat: 2009-1 med brännarhastighet 8x 2009-1 med brännarhastighet 2.4x 2008-1 med brännarhastighet 2.4x 2008-1 med brännarhastighet 8x Tycker 2008-1 skall funka i och med att jag har uppdaterat programvaran i bilen och kör en original 2008-1 skiva (dock utan POI på kameror) Är det någon som har nåt tips? Mvh Peter |
|
|
Hej igen! Är det Någon där ute som kan ge mig ett råd vad jag skall göra för att få min Nav Prof att läsa brända skivor,,,? |
|
koppsnurr |
Jag har 2008:1 (piratebay) som har uppdaterats med systembolaget, fartkamror, statoil mackar genom Pimp-My_Nav och som fungerar perfekt. Men 2009:1 (4,4MB) går inte. Är Din 2009:1 (6 MB) dual layer? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.