|
|
|
|---|---|
|
Hej Precis vid uppstart så låter min bil ( 325i T ) som en diesel. Ljudet försvinner i princip direkt men ska det vara så? | |
|
Min låter precis likadant. Har inte forskat vidare i saken. Men man borde kanske göra detta, innan garantitiden löper ut. NN/ |
|
|
Min 320 lär också så när den startades......skumt! Vet inte om det ska vara så eller inte. |
|
| Bor du i den kyligare delen av landet? Kan tänka mig att oljan tar lite tlängre tid på sig att hinna upp när det är kallt än varmt. Provat om den låter så efter du förvärmt den med motorvärmare? | |
| Kan tillägga att min bil _inte_ låter så... Däremot lät min gamla 316i -91 som ett tröskverk när det blev under 20 minusgrader =) | |
| Det är helt normalt på de här motorerna! "Högtrycksinsprutningen" låter så när man startar... | |
|
Precis som föregående inlägg skriver, det är helt normalt. Ljudet är en effekt av direktinsprutning i en högkomprimerad ottomotor. Låter som en traktor en stund vid kallstart. Har själv en motor med liknande teknik och den låter också "dieslitt" vid kallstart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.