|
|
|
|---|---|
|
Hej alla =) Är sedan igår en lycklig ägare av av en Z3 2,8 årsmodell -99. Det bara kryper i kroppen att få ta ut den, hoppas på en tidig vår =) Min fråga är snarlik den som Trampbilen ställde här på forumet nyligen, jag är ute efter att vässa ljudet lite ytterliggare från sexan, det sitter ett Ferritta sportsytem i bak men tänkte montera ett öppet luftfilter för att öka andningsvägarna lite och förhoppningsvis få ett lite råare ljud. Min fråga är vilket man ska välja? kanske svårt att svara på när smaken är som baken men tacksam för tips, har själv ett öppet från BSR i min V70 och det är väl helt ok. Mottager tacksamt tips och erfarenheter =) | |
| Har K&N öppet filter men skall ta bort det inför vårens påställning. | |
|
är du nöjd med det? I min V70 så är filtret från BSR avskärmat för bästa effekt, vet inte om K&N´s öppna filter monteras med avskärmning också. Vet egentligen inte om avskärmningen gör så stor nytta, är ingen expert som sagt, har bara hört att det är till för att undvika för mycket varmluft i insuget från motorn. Det där kan säkert någon annan förklara =) |
|
|
Menar du värmeskölden? K&N levereras ej med sköld utan jag fick tillverka min egen - iofs. kan du använda originalskölden men den torde inte få ner insugstempen lika bra. Nöjd och nöjd. Förvisso, det låter lite mer men å andra sidan gillar jag inte tanken på at ha ett öppet filter... =) |
|
|
Ja det var den jag tänkte på..... Varför gillar du inte öppet filter då? =) Ska kolla runt lite vad det finns att ta hem, annars är jag nöjd med BSR´s filter. Längtar till våren nu så man får ta ut pärlan =) |
|
| risken med att montera ett öppet luftfilter är att luftmängdmätaren kan gå sönder, bmws motorer ska tydligen vara känsliga för detta ägs de? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.