|
|
|
|---|---|
| Hur mycket skiljer det i utrymme i baksätet mellan en 3-serie E90 och en 5-serie E60? Är det främst i bakageutrymmet som 5-serien är större eller märkt det mycket i baksätet med? | |
Buspelle |
Den stora skillnaden finner man i bagageutrymmet. Vet inte hur många liter det diffar på, men det är nog ganska många. |
| Benutrymmet är det inte så stor skillnad på, däremot är E60/E61 betydligt bredare invändigt än en E90/E91 - kan ha stor betydelse om man behöver använda mittplatsen i baksätet. | |
|
Den "lilla" skillnaden i benutrymme bak gör ganska mycket för baksätespassageraren. För övrigt så blir känslan en helt annan i 5-serien, den känns väldigt mycket större än dom centimetrar som syns på pappret. På din fråga så vill jag påstå att du märker skillnad både fram och bak, och även i bagaget förstås. |
|
|
Hej! Jag tycker att skillnaden i storlek är rätt så tydlig, SPECIELLT i baksätet. Inte bara att man har mera benplats, men sätet är också högre så man sitter bättre. Bagageutrymmet är ganska tydligt större, då gör sig den kraftigt lutande bakrutan/taket sig påmind på E91. Utrymmet har också tydligare form på E61. MVH Sakke |
|
| När man skall lägga in en golfbag är treans bagage bättre än femmans! | |
|
Hur? den är ju mindre i alla ledd... MVH Sakke |
|
| Nej, trean har en liten utvidning som femman inte har och i den får drivern m fl längre klubbor plats "på tvären" men det går inte i femman. Jag beställde min femma innan eftersom man skrev i reklamen att fyra golfbagar gick in men det visade sig vara en sanning med modifikation eftersom det inte kunde vara några klubbor i bagarna! Skrev till BMW och fick till svar att man kunde, mot en väldigt hög avgift, få ett nytt sidostycke med utvidgning om man inte hade CD växlare eller något liknande. Jag var väldigt besviken och lärde mig att man alltid skall kolla exakt vad man vill ha in i bagaget och inte bara gå på volymen totalt. | |
| Femman upplevs som mycket rymligare och mer bekväm men är fortfarande för trång för tre personer i bredd bak. /M | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.