AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
40.052

BMW Museum i München, information

Sida 2 av 3
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Trevlig läsning! Skulle själv vilja besöka BMWs hemkvarter när jag kör ner till Frankrike i påsk, men efter din beskrivning så lär man behöva vara där minst en dag! :)

Och om jag tolkar din text rätt (läser mellan raderna) så fick du till det med Sveta?! ;)

Mvh/ Niclas
Transocean
Det tar minst 5-6 timmar för att hinna med BMW-Welt med museet och fabriken. Varför inte övernatta i Munchen och ta en tidig BMW-tour innan man fortsätter färden till Frankrike om man nu överhuvudtaget vill fortsätta färden efter touren?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Heden.

Jag håller med Transocean, det blir väl stressigt att försöka mölja över BMW WELT, Museum och fabriken på endast en dag. Två dagar är att rekommendera.

Ang. Sveta, no komments... :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Dr T => Sicken gentleman! :)

Problemet är att jag inte har två dagar, och flickvännen skulle göra slut om jag släpade runt henne på bilmuseum i två dagar i sträck. Vi besökte ett lite mindre Porschemuseum när vi var i Hamburg i somras.

Mitt "mål" är att besöka BMW´s tre delar samt Porsches nybyggda museum. Får väl ta en tripp ner med polarna i värsta fall :)

Mvh/ Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Heden: min fru blev mindre glad när jag planerade in större delen av dagen för BMW Welt + BMW Museeum då hennes intresse för bilar är något begränsat men även hon uppskattade dessa anläggningar. Det är mer än bara bilar...arkitektur, fräscha caféer, mm och då hon är kemi/naturkunskapslärare så fastnade hon på avdelningen där 750h och allt kring detta alternativa bränsle visades...

Fabriksturen fick dock offras denna gången...

___
//Ulf
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tackar för en trevlig reseberättelse.Man blir ju inte mindre sugen på ett besök.Har tyvärr aldrig varit i Munchen,men hoppas på att snart rätta till detta.
Ser fram imot att se bilder.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

M.A.

Jag tog en drös bilder under dagarna i München, som jag tänkte bjuda på. Men det är lite drygt att lägga ut dem på nätet då det tar lång tid för varje bild att laddas upp, för de är ju i fullformat och i RAW-filer.

Jag får ta det nån dag framöver när jag får tid och lust

xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Tack för en otroligt givande och rolig reseberättelse. Och tack för att du genom din berättelse övertygade min sambo att ett besök i Munchen verkligen är ett måste, inte bara för BMW(tror hon). Väntar otåligt på bilderna.

Tack än en gång.
Transocean
Det där att inte våga släpa damer till BMW-Welt är ju bara dumt. Min fru är/var inte alls bilintresserad, men hun tyckte mycket om besöket ändå och BMW-museet i synnerhet. Efter fabriksrundan sa hon att hon hade besökt Volvo-fabriken i Torslanda för 10 år sedan då hon studerade på Handels i Göteborg och att Volvofabriken var klart bättre med bättre robotar!!! Hon ser fortfarande ingen skillnad mellan 3-5-7 serien, däremot så vet hon att en 6-serie är en bil hon skall köpa! Och plötsligt kom hon även med en kommentar angående Passat CC, den såg ju ut som den där Mercan men kostar 43 000 Euro med lite utrutsning, endast en idiot köper en sån Passat!

Så visst, ett besök till BMW-Welt kan göra underverk även med de mest trångsynta jenter...

München ja, vad ska man säga, tycker inte att det är nån höjdarby, gillar Düsseldorf, Hamburg och Berlin mycket bättre. Det är liksom lite Göteborg över hela München, lite fult med fabrikstämning över det hela. Vill man ha kul i Tyskland drar man till Düsseldorf. Tycker jag i alla fall. Eller så drar man till Garmisch och åker skidor och spiser Schweinehaxe eller Hjort-file på Zum Wildschütz som vunnit bemärkelsen Bayerns bästa restaurang i 2005. Lite Fettlöser efter maten, inte helt fel! Detta var mitt våran tredje besök till Garmisch på ett år och det har faktiskt gått så långt nu att vi åt på samma restaurang varje kväll denna gången, har snart gått igenom hela menyn! Detta brukar jag aldrig göra men har man hittat något som bara är bäst, varför gå annanstans?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Hoppas bilderna uppskattas när jag nu bemödat mig att lägga in dem.

Tjosan :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
schyssta lökar Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Fy henke, så du säger...

Oavsett betygen på "lökar" så var det en väldigt trevlig ung dam att umgås med. :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fina bilder doktorn, och du verkar ju ha haft fullt upp ;)

Det mesta är sig likt från när jag var där i juli men ett par nya bilar var det allt.

___
//Ulf
Transocean
GRYMMT BESVIKEN EFTERSON JAG BESÖKTE MUSEET 5 DAGAR FÖRE DOKTORN!!!!

TINNITUS, VAD FAN DU TOG ALLTSÅ ALDRIG RESAN UPP OCH MISSADE TOTALT RULLTRAPPAN OCH ALLA FINA BILAR SOM LÅG EFTER DEN VANLIGA UTSTÄLLNINGEN DVS BILARNA I ÖVERSTA VÅNING?

VISST, JAG GLÖMDE KAMERAN HEMMA MEN LYCKLIKTVIS SÅ FOTADE FRUGAN MED ERICSSON TELEFONEN OCH DET SKALL GÅ ATT ÖVERFÖRA SÅ FÅR DU SE !

BESVIKEN....
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Såja såja, inte bryta ihop nu....

Ärligt talat så såg jag inte ens till någon rulltrappa. Vi betalade och gick in genom grindarna och trodde vi då var högst upp, för det gick ju liksom bara nedåt därifrån. Enda stället det gick uppåt var väl i "baljan" med den cirkulära gång/körvägen, ner till den där ECO-dieselräsern? Menar du att man skulle gått upp i toppen där?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Transocean: vilka bilar var det på översta våningen? När vi var där så blev det lite upp och ner och fram och tillbaka pga av toabesök, fika, etc så man är ju rädd att man missade något...

Kunde t ex inte se något av detta bland doktorns bilder Länk och Länk

Inte heller några bilder från "Skattkammaren" Länk

Kan ju vara att han var lite distraherad ;)

___
//Ulf
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Programmer.

Jag var på alla de ställena med, och har bilder på det också. Men jag har inte lagt in mer än några få bilder av alla jag tog på Museet och Welt.

Jag var t ex även inne i Welt i ett VIP-rum i källaren där de som själva hämtar hem sin nya BMW får en filmvisning i, och i vilket man har ett stort fönster så man ser in i ett höglager där man lagrar alla nya bilar innan kunden hämtar dem. Där en robotlastare automatiskt hämtar "flaken" i hyllorna som bilarna står på. Tog bild på det med. Likaså var jag inne i det stora AUDIotoriumet, och har t o m tagit foto inne på herrtoan.. :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Transocean
Programmer!!! Tummen är ur och...

Beslagtog frugans telefon och överförde bilderna.... jo du fråga vilka bilar som fanns där oppe....såg du denna här....???? Hoppas att den kommer snart....

Länk
Länk
Länk

Den här finns ju redan
Länk

Transocean
Talking about skattekammaren....

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.