|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Jag har en fråga, om man har backsensor på sin bil, sitter det alltid en knapp bredvid sätesvärmaren då? | |
|
Nej. Det är väl i hop med dragkrok man får möjligheten att stänga av PDC'n. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Jaha, nu förstår jag. Jag saknar nämligen den knappen i min bil men det ska finnas backsensor. Har dock inte hunnit testa den ännu :) | |
|
Tinne: Nej, knappen får man bara om man har valt PDC både fram och bak och då används den för på/av. Om man bara har PDC bak får man leva med pipet :) Dragkroken har inget med den knappen att göra, däremot deaktiveras PDC:n automatiskt så fort man kopplar in strömkabeln till släpkärran. /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Jaha, så pass. Då har man ju lärt sig något idag med. Så har ju ju inget drag heller iofs :) SuperTobbe Om du har sensor eller ej borde det ju inte vara någon tvekan på om du kikar efter sensorerna på stötfångaren :) ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Hej, Tack för alla snabba svar. Jo, sensorerna har jag sett där bak men var ändå osäker. Kan ju vara så att de sätter "pluggar" på alla bilar...Men det piper alltså när man närmar sig något hinder då? Får ut och testa det efter jobb idag. |
|
|
SuperTobbe: Japp, helt rätt uppfattat. Tänk på att den börjar pipa först när du är ca 1,5 m ifrån, så du inte backar för fort. En del har blivit glatt överraskade när de inte hinner bromsa.... Du borde ha sensor även fram på bilen med tanke på att du har "knappen". /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
| Han skrev att han inte hade någon knapp i 3:e inlägget =) | |
|
Chris87: Se där. Läste bara med det dåliga ögat, tydligen :) SuperTobbe: Tar tillbaka mitt galna utbrott om knappar i din sköna kärra. Saknar du knapp har du sannolikt ingen PDC fram :) /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.