AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
966

Instrument belysnings problem

Visa användare
8
Arfwid
330Ci-01
Tjena alla el genier å tack på förhand för ni tar er tid hjälpa mig (med min 330CiA 2001a) !!! Belysningen på min hastighets mätare & varvräknare sluta fungera :( & nu har BMW verkstaden i dag bytt ljus omkopplaren/vredet men det lyser bara väldigt väldigt svagt så att det även är svårt att se när det är beck mörkt ute. BMW verkstan försökte finna felet under hela dagen å imorgon ska BMW verkstan fortsätta söka efter felet = större räkning ju längre dom håller på för att hitta vad som är fel. Så finns det någon av er kuniga som har en aning om vad som jävlas ??? Jag är tacksam för alla tips & ber om ursäckt för ev stavfel (är dyslektriker) men ni fattar nog mitt problem ändå. Mvh Stephan.
Visa användare
8
Arfwid
330Ci-01
Tjena igen om det finns någon som har en gissning på vad just jag har för fel så sänd även den. Har suttit vid datorn hela dan & följt upp trådar angående min dåliga instrument belysning men inte hittat något än som varit till hjälp tyvärr. Tack på förand för ev hjälp mvh Stephan.
Njuren
Hände mig nästan samma sak idag - när jag låg i 90 med farthållare igång så slocknade instrumentbelysningen i check-controllen samt stereon, det lyste väldigt svagt för en 10-15 sekunder. Sen kom det tillbaka till normalläget.....
Har hänt med min gamla 316ti 02:a också =(

Batteriet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.