|
|
|
|---|---|
|
Ratten vibrerar om jag kommer i gupp och det "klapprar" också när man kör på ojämnheter.Som nu tex med plogade vägar. Har hört skräckhistorier om att styrväxeln kan vara slut (dyrt).Är det vanligt på e39? Tyckte för övrigt inte jag hade problemet med sommardäcken...!? Krizter | |
|
Problemen med styrväxlar gäller nog bara E39 med sexor som har kuggstångsstyrning. På 540 är det väl snäcka och jag har inte hört att de skall krångla. Låter lite som stötdämpartrubbel. Har upplevt samma vibrationer med dåliga dämpare. Kolla om de läcker och dräller. |
|
|
Hmmm. Ok , får kolla om de läcker. Prisförslag på bra stötdämpare till 540 som inte kostar skjortan ? Ska för övrigt in med bilen på besiktning i dag. Hoppas det går bra. krizter |
|
|
Kan en sänksats från GE Motorsport vara något? De ligger ju ganska bra till prismässigt jämfört med andra märken. Någon som provat ? krizter |
|
|
Jag köpte min sänkning där, fjädrar+dämpare fram. Haft dessa i över 2år nu, kört nästan 4000mil. Funkar fint tycker jag. Från normal till medelhård körning tror jag det räcker med dessa dämpare. |
|
|
Ok ! Då kanske man vågar ta en sänkningssats därifrån då. 4200 runt om + verkstadskostnad för arbetet. Någon som har lämnat in för stötdämparbyte , som vet vad det kan kosta? krizter |
|
|
Hej! Ett liknande uppträdande kan förekomma om ex nr 6 i Länk är dålig. Kolla den och innan du bestämmer dig för stötdämparbytet om inte dämparna är slut såklart. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
TJO! Blankt papper på besiktningen , skönt. Kände heller inte av några vibrationer i ratten och då körde jag några mil. Konstigt tycker jag. Det klapprande ljudet kvarstår dock. Dom hittade inget på bilprovningen. krizter |
|
| Har också klapper som SBP inte hittar. Vibrationerna försvann med nya dämpare och fjäderbenslagring, men klappret återstår. Har länkarmar liggande som jag nog skall byta. Styrlederna känns ok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.