|
|
|
|---|---|
|
Har gjort något som inte är så bra. Tappat den enda nyckeln till bilen... Har beställt en ny som kostade saftiga 184 riksdaler:-)) Var inte så farligt tycker jag. På min bil har jag en en sån där ful startspärr. En röd lampa som blinkar och så behöver jag trycka en svart "mojäng" mot den lampan, så kan jag sedan starta bilen. Problemet är att jag hade bara en sån "mojäng" också och enligt BMW så är det inget som är monterat på BMW i Tyskland. Det är alltså nåt eftermonterat av nåt slag. Om jag ska ha nytta av min nya nyckel, så måste alltså denna startspärr kopplas ur. BMW skulle ha 2500:- för detta. Min fråga är om man kan göra det själv? Är inte direkt nån hejare på el, men en stereo och lite extraljus skulle man väl klara av att koppla. Någon som gjort detta som kan berätta hur man går tillväga? Han på BMW sa att den brukar sitta på "3 punkter"... Tacksam för tips och råd!! /Kidde Åtta burkar är fler än fyra. | |
|
Har en likadan på min 525 -93. Det är inte helt ovanligt med denna som tydligen skall vara tillverkad av Würth. Precis som du fick jag berättat för mig att den sitter vanligtvis på 3 punkter men att man skall inte bråka med den om man inte vet vad man gör... (alltså har jag inte gjort det... ;-) |
|
|
Tjena Kidde. Jag har samma skit i min bil. Som föregående talare sa, så pilla inte om du inte vet vad du gör!!!!! Men om du lyckas så är du välkommen att pilla på min bil. KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Hallå boyz!! Får väl låta nån annan göra det då. Tack för att ni avrådde mig... Kunde ju slutat illa om man börjat på det själv... Classe: Jag ska se om jag kan vara med när nån kopplar ur den, så kanske man vet hur man ska göra på din bil sen?? /Kidde Åtta burkar är fler än fyra. |
|
|
Kidde: Prova dig fram på classes bil... Hehehe Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Micke: Den tackar vi för......... KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Vilken bra idé:-))) Kan du komma bort till mitt Classe?? Så kan vi kapa av några sladdar... Classe: Har du fått i datorn ännu??? Behöver cash... /Kidde Åtta burkar är fler än fyra. |
|
|
Sorry Classe. Kunde inte låta bli. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Ps. Vet att ni är polare. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Det är rätt Micke, bara på honom:-)) Han klarar nog det. Hör av dig nån dag, så kanske du kunde komma bort till mitt? /Kidde V8 - U only live once:-) |
|
|
Självklart Kidde. Någon kväll i nästa vecka? Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Kidde!!! Det blir ingen dator mont, i min bil. Den stora passar inte, har inte alla sladdar framdragna enligt Björn på Rudvi Tuvärr......................... KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Den startspärren är en så kallas Imobiliser <-stavning. Den kontrollerar startmotorn + bränslepump vilket gör att man ej kan starta bilen utan att lekt med den först :) Jag installerade in en sådan i min bil eftersom det är en import och försäkringsbolaget kräver detta för att få stöldförsäkra bilen. Så om du har en importbil rekomenderar jag dig ej att ta bort denna då du ej kommer kunna stöldförsäkra bilen. Denna startspärr ska vara standard i de flesta nya bilar nuförtiden. |
|
|
Micke: Visst, bara slå en signal först. Är hemma efter 18.30 om dagarna. Classe: Det var ju synd!! Johan535: Misstänkte att den är kopplad på det sättet, men man behöver inte ha det om bilen är över 9 år gammal (enligt MITT bolag iaf). Jag MÅSTE koppla ur den, för det går inte att få tag på en ny sån "mojäng" att avkoda spärren med... I BMW är det standard på bilar från 1995 fick jag förklarat av BMW-meken idag. Tack alla och sov gott!! V8 - U only live once:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.