AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.237

Spaceplattor eller nya Fälgar

Mi
43
Michell
Z3 M Roadster
Hur är det egentligen med spaceplattor?
Äger en Z3 M Roadster, och som ni alla Z3 ägare vet så är skärmarna rätt breda på dem bilarna... Har ett par 265:or som sitter bak och 235 fram, problemet är bara att bilen sett bakifrån så ser det ut som om framhjulen ligger längre ut än bak, och det är inte spec snyggt.. så nu till min fråga:

Rekommenderar ni att köpa spaceplattor eller helt enkelt köpa ännu bredare fälgar/däck?
Jag skall ju inte köra på bana med bilen precis men har ändå hört att man förlorar prestanda/främst stabilitet med "space"...

Tack på förhand för alla svar.

Michell.

RearWheelDrive4Ever
Om du gillar originalfälgarna, tycker jag att du ska satsa på spacers. Jag kör med spacers och har samma däckbredd som du, dock med annan fälg och således annan ET. Men, i fjol provade jag att låta mina spacers ligga kvar när jag drog på originalfälgarna och det blev, exteriört, som en helt annan bil . Kan hålla med om att de främre hjulen kommer längre ut än bakhjulen och det är klart att du inte ska ha allför djupa spacers - lagom är trots allt bäst. Men att du skulle förlora prestanda och stabilitet tror jag inte mkt på - jag har då inte märkt ngt. Iofs. jag kör inte på bana men då du uppenbarligen heller inte gör det, ser jag inga som helst problem. Vissa är helt emot spacers, andra inte - du får ju inte kränga på för djupa plattor så att navet blir för tjockt. Lagom, åter igen lagom... =)
Jag ska kolla upp vilken tjocklek jag kör på - jag återkommer! =)
Mi
43
Michell
Z3 M Roadster
Tack =)

Jag väntar med glädje!

/MR.

RearWheelDrive4Ever
Då ska vi se... =)

Jag kör med H&R spacerplattor, 10mm fram och 20 mm bak då jag använder originalfälgarna (15 resp 20mm med 19") Går du över 20mm, bör du nog införskaffa spaces som bultas fast och som har "nya" hål för hjulbultarna.

Lycka till! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.