AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.475

Byta min M3 mot 328 E46?

Sida 2 av 2
Knepigt. Ja, det är konstigt att de inte säger samma sak. Jag förklarade problemet och bad dem kontrollera extra. Han ringde upp och sade som jag skrev tidigare.

Kan någon prata tyska bra och ringa utvecklingsavd. i Tyskland? :-D

Ja det verkar som om alla har skivit varsin pärm med svar på tekniska frågor =)

ja det vore intressant med ett konkret svar från tyskland. På bmw sverige jönsar dem mest runt verkar det som.

/Per
Jag har kontaktat BMW Tyskland och de skulle återkomma. Får se hur lång tid det tar....

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hmmm..

Min motor är väldigt lik motorn på bilden. Vad exakt, skiljer dom båda åt?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
En gång M3! Alltid m3. Så är det bara =)

M-POWER!!!!!!!!!
Anders S: Det som skiljer är den svarta plastkåpan längst mot kylaren. På enkel-vanos så är det en silverfärgad metallkåpa och på dubbel-vanos så är det svart som på bilden.
Det sitter alltså ihop med det svarta med silverstrecken på resten av motorn, inget fristående.
*svårt att förklara*
Utan vanos så är det också en silverkåpa, men utan 'bulle' på. :-)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min -98:a ser ut precis som du beskriver (& på bilden)...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Jag provkörde 328i E46 när den kom och den har definitivt en annan motorkaraktär än 328i E36. Jag trodde också att alla E46 hade dubbelvanos.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
E46 började väl inte tillverkas innan Mars -98 eller.Fram till dess fanns bara E36!

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3),323 Ci-00
Axel
Alla E46 har dubbelvanos.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
Axel: Hur kan du vara säker då teknikerna på BMW Sverige säger annat? Jag bad dem kolla upp det en extra gång i BMW's reparations-databas och där stod att alla e46 tillverkade före månad 9 1998 har 1xVanos alltså M52 motorn och därefter (årsmod. 1999) M52-TU motorn. Men som sagt.. jag har kontaktat BMW Tysklad och väntar på svar.

Inte alla tekniker. Jag kan inte svara till 100% på hur det ligger till.

Jag har ringt, mailat BMW Sverige om detta säkert 10 ggr och jag får olika svar varje gång!!

/Per
zodiaken: Ja du vet hur det är :-D De i Tyskland skulle ta reda på hur det var, men svaret har inte kommit ännu....

Skall vi enas om att de i tyskland har rätt iallafall? Vad de än säger? :-)

För fridens skull är det väl bäst att vi enas om det =)
Är det inte någon som har en E46-broschyr från när den kom? Annars kan jag nog kolla ikväll när jag kommer hem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.