|
|
|
|---|---|
|
Knappen för att öppna bakluckan fungerar inte längre märkte jag idag. När man trycker på knappen händer det inget, det hörs ingen aktivitet alls i motorn. Den funkar att öppna med nyckel däremot. Någon som har några idéer vad det kan vara för fel? | |
|
Fukt och ärg som har förstört microswitchen i knappen som sitter bakom gummimembranet. Länk nummer 16 på bilden, ska nog gå att bara byta microswitchen, hör med BMW. Testa att demontera nr 14 på bilden och kolla om det är glappkontakt, det går att beställa hela denna plastsarg hos bmw, jag köpte en grundad och lackade om hela bagageluckan pga rost. men det går nog att beställa med din specifika färg också. //K |
|
|
Hade samma problem med min e46.. så ja tog bort tyget som va under bagageluckan och kollade runt där man stoppar in nyckeln och där finns de som en liten kontakt som hade glidit av stoppade tillbaka den. Den funkade bra och så men varje gång man vred på lyset eller stängde av bilen så öppnade den oxå, orkade inte bry mig om de så ja vred nyckeln till de läget som kontakten kopplas ur. efter någon månad slutade även skylt belysningen lysa, ja skruvade bort hela "handtaget" (4 torx skruvar) och kontakten som sitter där för att man inte ska behöva klippa kablarna om man ska bort med de där handtaget va helt upp ärgat. (de sitter 3 kablar i den) så ja klippte bort den och skarvade ihop dom igen o nu funkar både bagagelucköppningen och skyllt belysningen.. :D i.o.m. all ärgning som hade blivit där så kortslöt skyltbelysningen knappen till bagageluckan och bagageluckan öppnades, sen tro ja att den inte öppnades när bilen va igång eftersom de inte går att öppna den när bilen är igång.. :S är inte säker men värt o kolla de innan du beställer nytt handtag för lack och så.. :) allt behöver inte vara så dyr lösning.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.