|
|
|
|---|---|
|
Ja som sagt, sitter endast i några få minuter efter start. Sen går det där jävla E läget i automatiskt!? Trycker man då på S hoppar det ur nästan direkt när det väl börjat jävlas.. Vore kanon om nån visste vad det berodde på! För lite olje i lådan sa en kille till mej men vill veta säkert då det inte verkar allt för roligt att byta den. Bilen är en 530ia-93. | |
rsarits |
Börja med att fylla olja, det är inte särskilt svårt. Du måste ha lyft, en 17mm insexnyckel (tror jag, kan vara 15mm) och en förlängare till spärrskaft, en flaska med slang. Lossa pluggen på undersidan av lådan och fyll olja till det rinner över. Observera att motorn MÅSTE vara igång under hela förloppet, samt att lådan skall vara varm. Kör en ordentlig sväng med bilen före, lägg i "N" och fyll. En annan sak som kan krångla är knappen till lådan, det ramlar in en del skräp i kontakten, jag råkade ut för detta och fick plocka isär knappen och göra rent. Sedan dess funkar det. I "knapp-fallet" så gick det inte att lägga i sportläget, "S" blinkade bara till för att sedan slockna direkt. Micke |
|
Skitbra svar, har tillgång till lyft och alla verktyg så det bör inte vara några större problem. Angående knappen så har nån jäkel varit där o pillat tror jag sitter liksom löst, ska kollas. Ja precis samma här, "S" ligger i allt från 1-20sekunder sen går "E" i automatiskt. Men blir att köra autmaten varm såfort snön har smällt. Kan även nämnas att bilen stått avställd nu i 2år och ryker som ett jävla lokomotiv när den startas.. Men går hyffsat bra nu iaf. Just jävlar! står "pppp" i färddatan nu, nån som vet hur man löser det? Sen kommer chassinummer och massa annan kryptiskt info upp vid hastightetsmätarn där? Hade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.