|
|
|
|---|---|
|
Kliman funkar när jag sätter i en ny säkring, så fort jag stänger av bilen och sedan startar den på nytt och sätter igång kliman så går säkringen, jag har konstaterat att elfläkten framför kylaren inte fungerar men den har ej kärvat ihop. Kan det vara ett relä som spökar eller kan kylfläkten ha gett upp??? Matte... | |
|
Det varkar som om ngt har skurit, typ kompressorn eller att fläktmotorn har gett upp.. Det ät väl en typ av slirkoppling på fläkten, testa om du kan snurra på axeln till fläkten.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Elfläkten framför kylaren snurrar mycket lätt när man känner på den, det kanske är en lindning i motorn som har brunnit eftersom kliman ger den kyla den ska så tror jag att kompressorn är ok. Säkringen kanske går när tempgivarn ska starta fläkten men om det är vaj på fläkteriet så kanske det är därför säkringen ryker??? Ska prova o koppla ur den, håller säkringen så är det bara att investera en ny fläkt. |
|
|
helt rätt.. testa det skadar inte.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
///M5T |
Hade ett liknande problem på min, visade sig bero på att två sladdar nere vid AC-kompressorn hade nötits mot varann tills de blev kortslutna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.