AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.089

passagerar rutan åker inte ner! e36 coupé

ex
44
exoop
316i -89
hjälp mig snälla! det är så att på min 318is coupé så har passagerar rutan slutat att åka ner vid öppning av dörren, vad kan vara fel? någon som vet? skriv isåfall! Mvh Niklas
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
en polares -95 is hade en kabel nöts av som går från bilen till dörren.(förarsidan)
förmodligen fryst och senan gått av. damasken var också sliten, släppte in vatten och smuts. men då fungerade inget till dörren och så var det någon/några säkringar som gick föra han.

kolla säkringarna först.

kan inte säga säkert vad som inte fungerade mer. men han fixade kablarna och sen fungerade det.

BMW ownz
ex
44
exoop
316i -89
okej tack för svaret ska se om det är några säkringar som gått.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ja. hoppas det bara är en säkring nu då som mattats ut med tiden :)

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har du hunnit kolla upp dem?

BMW ownz
ex
44
exoop
316i -89
inte än ska förmodligen ut i kväll:P
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
har samma problem me min 325:a
sitter en liten pinne som hoppar ut när du öppnar dörren, sitter beläget där dörren hakar fast mot det fasta låset, precis bakom den tjocka pinnen.
den styr rutan så att den åker upp och ner när du öppnar/stänger dörren

på min bil så fryser den fast på passagerarsidan när det är riktigt kallt ute, brukar funka om man smörjer upp det lite med 5-56 eller annan smörja.

kolla om den funkar genom att bara trycka in pinnen med vad som helst, du når den med fingret, funkar det så ska rutan åka upp
ex
44
exoop
316i -89
okej tack för tipset ska kolla i kväll efter jobbet.
ex
44
exoop
316i -89
hej igen! har inte skrivit på ett tag, har hafft fullt upp så att säga =). men iaf nu till topic när jag gick ut för att kolla säkringarna så var dem hela och åd orkade jag inte hålla på att gissa hela tiden, så jag rev ner därrsidan och kollade alla kablar och då såg jag att det var en kontakt som inte satt i som den skulle så jag satte dit den och då åkte fönstret ner ca 1cm men inte upp och man kunde inte hissa upp eller ner med knappen, men när jag drog ut kontakten så åkte fönstret upp och knappen gick att använda.

Kontakten som satt löst går in till elmotorn och har bara ett stift vad är det för fel på min bil? blir tokig hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.