|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Ska turbokonvertera min 325 coupe -93 nästa vinter, och ska redan nu börja samla på mej grejor till detta, och givetvis så mycket fakta jag kan, från er som kan detta område. Är de möjligt att bara sätta i vevstakar från en m50 b25 icke vanos, i min m50 b25 me vanos för att kompsänka? Har läst mej till att icke vanos stakar är 135mm cc, och vanos stakar är 140mm cc. Fungerar de med vanos kolvarna, då jag antar att de är ca 5mm lägre, så de inte tar i vevens motvikter? Vad kan man få för kompressionsförhållande me detta isf? Tänkte först använda mig av tjockare topplockspackning, men funkar detta är detta ju ett bättre alternativ. Om man ändrar toppackningens tjocklek, antar jag att man bör ha justerbart kamdrev, så man kan kompensera kammarnars "felställning" pga att vevaxeldrevet och kamdrevet kommer längre ifrån varandra. Sen undrar jag hur mycket man kan ladda utan att ändra orginal tändkurva? Vad är de billigaste och bästa sättet att ändra den på? Piggback eller megasquirt eller kanske nåt annat? Hur mycket laddtryck klarar std plastinsug? | |
|
Ingen som vet? vore bara kul att veta, så man vet vad man ska inhandla nu... hehe... |
|
| det blir lägre komp med icke vanoskolv i en vanos motor. många med vanos motor som kompsänker så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.