|
|
|
|---|---|
|
Nu blir man snart tokig! Vilken bilmodell är det i Canal Digital reklamen som heter "grannar"? | |
|
Om jag minns rätt så är det en bil från GM-koncernen som heter Holden Commodore. Mvh/ Niclas |
|
|
En rätt snygg bil tycker jag. Den finns även i USA under namnet Pontiac G8 med 415 hk och 6-växlad manuell låda i toppmodellen. _________________ Tobias Andersson |
|
|
Finns även i England,heter där Vauxhall VXR. Länk? method=viewBrand&brandCode=9M&modelYear=2009 Länk Har inte sätt reklamen på några dagar,så kan ju vara förra generationen. Isåfall är den baserad på samma kaross som sista generationen av Opel Omega. Det är iallafall en Holden variant,sen om det är en Ponriac eller Vauxhall är jag osäker på. Här är lite ytterligare info om Holden Commodore. Länk |
|
|
Den ena länken blev lite trasig. Gör ett nytt forsök. Länk |
|
| Hottad Opel Omega | |
|
Opel planerade ju ett tag att trycka i en Corvette motor i Omegan. Och skapa en modern Lotus Omega.Tyvärr så dog hela projektet när det började gå utför med GM-koncernen. |
|
|
Det satt ju en corvette motor i den förra generationen iaf. 414 hk och bakhjulsdrift! :) Mvh/ Niclas |
|
| Det var Holden-varianten.Opel Omega fick aldrig någon V8.Den fick nöja sig med en V6:a. | |
|
För att vara gnällig, Lotus Omega hade rak 6:a på 3,6 liter med dubbelturbo, ingen V6:a. Jag tycker också bilen är snygg i reklamen, kul att få vet att det är en Holden, har också funderat vad det är för bilmärke. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
| "Omegan" kunde fås kompressor om jag inte minns fel. Fanns även en förlängd variant av Omegan, Statesman/Calis, med V8 om man ville. | |
| Jag vet att Lotus Omegan hade rak 6:a. Jag syftade på senaste generationen av Opel Omega,där vassaste modellen hade en V6:a.Istället för den planerade Corvette V8:an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.