AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.759

Min roligaste helg med ettan 118dM-09 promotech

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Hej

Måste bara berätta om min helg med ettan, skulle upp till tjejen i helgen. Hon bor i Linköping så Gbg---->Lin. Kom i varje fall upp till Jönköping och fick syn på en A4 cab som höll bra fart tänkte att jag hakar på. Sagt och gjort lade mig ett tiotal billängder bakom, hade fördelen av att jag kunde gasa lite innan han hela tiden, så han blev inte av med mig. Tänkte bilen går ju grymt bra men så blev det fri väg och han försvann ganska duktigt. Sen väntade han in mig så fick jag försöka köra ifrån honom gick sådär, släppte vid 230 ca. Kollade upp regnr fick tillbaka från VV S4 cab 344hk...så det var inte så konstigt men när det svängde hade han svårt och fick bromsa i kurvorna vilket inte jag behövde och det glädjer mig.

Körde hem med tjejen till gbg lade farthållaren på 130 och tuggade neråt i snöslasken. Men så kom vi till Ulricehamn såg jag en fin isbana på sjön och ett 10-tal bilar som körde, jag kunde bara inte låta bli trotts tjejens protester. Det var grymt kul att köra men antispinnen helt avslagen, vilken balans det är i bilen trotts att jag pressade den ganska duktigt gick det inte att snurra jag bara driftade "ganska" kontrollerat runt banan, riktigt kul var det. Rekommenderas starkt till alla som kan ta sig ner dit. När jag kom hem nu kollade färddatorn.
Medelhastighet 114 km/h
Förbrukning 5.4 L/100 km

Helt fantastiska siffror tycker jag för en "sportbil"

Mvh

/C
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kul att du är nöjd med din bil och bra att du berättar det så inte alla trådar här på AP handlar om problem!

Mvh Johan
Martin E
Jag är djupt imponerad.
Kul! Va rädd om tjejen, det är bra betyg att du fortfarande lever ;-)
"När jag kom hem nu kollade färddatorn.
...
Förbrukning 5.4 L/100 km"

Ser nu att du har styrbox, då visar väl färddatorn helt fel eftersom den får felaktiga uppgifter om bränslemängd av trimdosan, eller?

Har du kollat bränsleförbrukningen på det gamla hederliga sättet också? Borde bli lite mer än 5.4...

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

ONEhp:

Nja helt fel visar den inte det brukar skilja 3-4cl bara, då kollar jag milen på färdatorn mot tankningen. 5-7% fel visar den då. Men som du säger så sitter boxen och förstör/förändrar signalerna som går till färdatorn, så man kan inte lita helt blint på den.

Mvh

/C
Låter fin fint!
Jag har kört ner till 0,4 i snitt på landsväg med min 320d M Touring 07a. Enligt färddatorn då!..
Tycker det är BRUTALT bra. Jag har ju den "gammla" 163hk motorn och 255 däck bak.. =) =) =)

Martin E
Jag har kört på 0,00 i nedförsbacke och 100km/h, inte illa för en sportbil ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.