|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har funderat lite kring värderingar/ersättning vid stöld av bil. T.e.x. nu så har jag min 540 e34 -93 avställd men besiktad och stillastående försäkring som täcker stöld m.m. Ponera att den skulle bli stulen, hur värderar försäkringsbolaget t.e.x. fälgar, eller går dom på basbelopp för respektive bilmodell/årsmodell? Vore intressant att veta då jag har helförsäkring på bilen när den är påställd och används på sommaren..betalar DYRT för att ha försäkring (ca 1278 kr /mån) Då vill man ju att den ska täcka upp om det skulle behövas.. Tacksam för svar.. mvh Beemoholist javisst! | |
|
1278:- per månad låter sjukt dyrt om man är 37 år och bor i Västernorrland... Du bör ha bra fotodokumentation för diskussion vid en eventuell stöld. |
|
|
Har bra dokumentation. Jag är tyvärr skriven i Stockholm. Pendlar emellan och blir av med min hyreslägenhet om jag skriver mig häruppe:( Beemoholist javisst! |
|
|
Men frågan kvarstår, någon som vet hur försäkringsbolagen tänker/värderar. Kanske inte värt att betala så dyra premier för mig? Tyvärr så är det säkert så att tar jag en halvförsäkring så kan man väl hoppa upp och klappa sig på att det händer något som försäkringen ej täcker... Beemoholist javisst! |
|
|
Hej! Bolaget skall värdera din bil till marknadsvärdet, oavsett om det händer något tråkigt när du brukar den sommartid eller om den står avställd vintertid med stöldförsäkring. Marknadsvärdet är det värde som du skulle få betala hos en seriös bilhandlare, för att köpa en bil motsvarande din! Sedan är det en annan sak, att i bolagets intresse ligger att komma så billigt undan som möjligt, helst inte behöva betala någonting! Läs gärna, om du orkar, min tråd "Skambud från försäkringsbolaget". Instämmer i tidigare tips om att dokumentera väldigt noggrant, foton, ev. besök hos bolaget som är aktuellt, för att visa upp bilen och skicket. Speciellt om du har en lågmilare i mint-condition. mvh/Gunnar |
|
|
Tack för tipset. Har filmat bilen och har massor av foton. Kanske ska visa upp den hos f-bolaget så att dom ser att det ej är en"skabbig" 540. Ska kika på din tråd. Mvh Tommy Beemoholist javisst! |
|
|
Och för alla som är lika slöa som jag är direktlänken till nämnda tråd här: Länk |
|
|
Läste tråden. Helt otroligt! Jag är likadan Gunnar, skönt att det finns andra som inte ger upp när det gäller att "kriga" mot större bolag. att dom alltid ska slingra sig och inte ta sitt ansvar är helt otroligt. Mvh Tommy Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.