|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vår 525 e34 -89 har stått avställd ca 6 månader efter havererad bränslepump. Nu börjar våren närma sig och även suget efter att få igång pärlan. Speciellt med bilen är betydligt vassare kam än org och höjd komp. Törs jag ladda på batteriet o bara dra igång motorn eller ska jag förbereda det på något vis då hon har stått stilla så lång tid. Jag vill absolut inte få några motorskador pga lång stillastående tid. Mvh Janne | |
|
Det är absolut inte fel att göra sig besväret att skruva ut tändstiften, ta bort säkringen till bränslepumpen och köra motorn på startmotorn en stund. Utan kompression går den runt lätt, oljetrycket byggs upp och oljan når ut överallt innan du startar. Ett olje och filterbyte når du fått den varm är att rekomendera med. M V H Johan |
|
|
Det låter vettigt! Är det något mera man ska tänka på? Kan automatlådan ta stryk av att stå stilla låmg tid? Den är ju väldigt beroende av olja den med... Mvh Janne |
|
|
Funderar på samma sak...min 540 har stått nu hlea vintern och jag har slarvat,glömde ta ut batteriet :( har varit påkopplat så man åker nog på att köpa nytt säkert. Ska byta motorolja direkt, funderar på automatolja också.. Ett tips Lappjanne: kör igenom växlarna sakta, en lugn och fin åktur, inte pressa bilen..Automatoljan ska hålla länge,beroende på vilken olja du har och när du har bytt automatolja senast. lycka till! Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.