|
|
|
|---|---|
| hej. har det serieproducerats en modellserie kallad h3 av e36 modellen av hartge? | |
|
Vet inte 100%, men troligtvis då Hartge med 5 liters motor heter Hartge H50. Min egen M3 Hartge E46, heter HARTGE H346 i papperna |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Om man googlar,hittar man bla H3 2.8,3.2 och 3.5 E36. Länk Om de är serietillverkade,står däremot inget om. Mvh Patrik |
| blev lite förvånad..trodde inte de fanns nån som kallades h3. men det är lustigt att min motor har 2734 ccm. så det kan inte vara h3 2.8 liter motorn heller. men sen har min motor 231 hk i specifikationen. lika mycke som 2.8an nästan. min bil är ingen produktionsbil, den är bara inlämnad när bilen var ett ett halvår ny för rekontruering och trimning av motorn. | |
|
jo här hittade man m50 325an... Länk de verkar ju stämma rätt bra med mina papper på motorn... dock förutom att de står neur hubraum 2724 ccm där o i specen på internet 2753 ccm som en 2.8 liters. väldigt skumt..kan de vara då att i ena fallet har dom använt dieselvev? för då får man väl 2.7 l, fast kanske bara var på m20 motorn? men låter skumt att göra något annat sen för att få bara 0,3 liter till o då kalla den för 2.8 liter. |
|
| mycke sämre än m3a går den iaf inte...ska bli kul o se hur långt man kommer efter en 3.0 i sommar. enligt internetsidan ska den gå på 0-100 på 6.2 sek. imponerande..iofs känns de i o med att den gör nästan 110 på 2ans växel så blire bra tider. | |
|
Jag skulle tro att den hänger med ganska bra upp till 150 iaf. Kanske går lite segare när du slänger i 4an dock.. men fy skam lär det inte vara. /Jonas |
|
| jaa. de håller jag om...tycker inte alls den drar så bra när man får i 4an..upp till 100 är den riktig pigg. saknar en hel del vrid mot en m3a eller en med vanos. men vad gör en m3a på 2ans växel ut? | |
|
105-110 har jag för mig. /Jonas |
|
|
Beror vart du har varvstoppet ;) Kan säkert göra 120 om det vore så på 2:an! |
|
| joo. men precis. det ligger precis på 7000 varv. men tycker det är bra att den nästan har 110 på mätaren vid varvstoppet. en m3a varvar ju mer o har inte högre fart. | |
| jaha..tog ut den en sväng nu. vart sugen när de var torrt på vägen. resulterade att en bult i intfästningen smällde av..! och på andra sidan har plåten spruckit upp , förmodligen under en lite längre tid. :( :( :( nu hade jag hellre haft en 320 icke diffbromsad | |
| nu har jag fixat bilen o kört mot en 3.0a äntligen...naturligtivs åkte jag på stryk. men de krävdes 4ans växel och runt 150 km/h för att komma om mig =) sen ska man veta att min väger 140 kg mindre än m3a. bilen med mig väger 1370 kg. men är ganska imponerad ändå för att bara va 231 hk! | |
|
Enligt TS väger min M3a 1560kg. Inkl förare blir det väl 70kg till. Alltså 1630 - 1370 = 260kg skillnad mellan bilarna. Men det är roligt att din bil rör på sig så pass bra som den gör =) Släng jättegärna upp lite tider oxå! =) mvh /Jonas |
|
| jag o några polare åkte o vägde bilarna på en våg vid bilprovningen här i stan efter racet.. roligt att se hur pass mycke lättare sedan är än coupen. sen på en m3a är ju säkert motorn lite tyngre, säkert stolarna. o allt är lite grövre som kardan, växellåda, avgas. m.m. | |
|
"Casy" I Transportsyrelsens vikt är förare inräknad med ca 70-80kg. /Jonas |
|
|
Glömde, min är original förutom catback = minus 10kg kanske, och väger 1460kg när jag vägde den på kontrollplats utan förare och 10kg bränsle i ca. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.