|
|
|
|---|---|
|
Jaha då var man ägare till en 535-D m-sport 05 Direktimport ! Gick in glad i hågen och skulle läsa lite om bilen jag just köpt, och stötte på Linus bil här i forumet. Ingen trevlig läsning då han verkar vara en riktig skojare.... Jag kikade runt lite efter ett lämpligt objekt och tog kontakt med Linus bil åkte dit, jag tyckte bilen var fin och till rätt pris så jag slog till och gav 247.000:- inkl. dubbade vinterdäck på BMW orginalfälg. servicebok finns 12.500 mil. Hade inte en aning om att han var en sån skopjare !! visar sig hur lurad man blivigt efter kontroll hos BMW i veckan.... fan alltid missar man något när man tror man gjort sitt livs klipp får man en spark imagen direkt !! Såg vid närmare granskning av serviceboken senast stämpad 20/10 -06 11.500 mil. Jag kontrollerade miltalen i boken och missade helt enkelt datumen... lite konstigt när det saknas ca 2 år i boken. Kanske dumt att inte kontrollera sådant innan köpet, men jag tänket att jag kunde känna mig trygg då han faktiskt är en bilhandlare. någon som känner till bilen ?? | |
| Det är bara att lämna tillbaks bilen och få pengarna tillbaka. Använd gärna en advokat också. | |
|
Ja denna skojare kommer på tal varje vecka känns det som. ´Jag var intresserad av en sv-såld x5 som hade gått 24"" som såldes privat, men linus hade hunnit före och köpte bilen. Några dagar senare kom den upp igen som annons till salu men denna gången hade den hunnit igenom en resa med tidsmaskinen och stod på strax under 20"...vad arg man kan bli... MvH Bmw 4-ever |
|
|
peppe: gav kontrollen hos BMW några andra miltal som visar att bilen blivit skruvad? Att den rullat 11.500 oktober 2006 och 12.500 i dag tyder ju på att bilen skruvats men knappast bevis för någon skruvning. Tipset är givetvis att lämna tillbaka bilen. ___ //Ulf |
|
|
Självklart inte något som är konstaterat än, åker till BMW idag och begär papper. Men det man måste vara beredd på är troligtvis att mätarställningen inte stämmer. Trots allt detta är bilen väldigt fin och inte alls sliten går bra och allt verkar fungera... återkommer med miltalen .... hmmmmm.... |
|
|
"någon som känner till bilen ??" Om du kan tala om reg. nummret blir det lättare. |
|
Transocean |
Ja nu vet du inte ens om bilen är skruvad. Om du lyckas att bevisa att den är skruvad får du även hitta bevis som styrker att Linus Bil stått för skruvningen. Jag tror inte att Linus Bil kommer att medverka... Dessutom, mätarskruvning är inte olagligt, det som är olagligt är att låta bli köparen veta om det. Men om du som köpare anses ha köpt bilen billigt är det det samma som om du förstått att något inte stämmer. Funkar bilen dessutom som den skall tror jag att du får det ytterst svårt att bara lämna tillbaks bilen och få hela köpssumman tillbaka. jag tror även att det kommer att vara körd för dig även om du drar saken till domstol. |
| Peppe var bilen ok? | |
|
Har tid på BMW 13/3 ska kolla då ! annars är bilen helt ok än så länge ! :) |
|
|
Nu har dom en X6:a till salu Passar ju inte direkt in i deras normalt skruvade långväga dieslar Länk |
|
|
Hur gick det Peppe72? /J |
|
|
Jo ! bilen hade olja i kylsystemet, behövde en ny oljekylare, säljaren verkar stå för kalaset på ca 25 tusen. har inte sett slutet på detta ännu, Enl. BMW är denna mod mkt svår att läsa av och givetvis kan man ju kolla den på garantiservicar i Tysklan, men inte heller det riktigt säkert. Jag har beslutat mig för att behålla bilen som förövrigt går mkt bra och är i mkt gott skick. sen får den ha gått mer än de 13000 som står på mätaren då jag tänker förbruka bilen själv spelar det mindre roll. Men vid nästa köp kommer jag nog vara mer vaksam. Håll fullt !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.