|
|
|
|---|---|
|
Nu är det dags igen. Passa på att ta din SBF-förarlicens lagom till vårträffen på Mantorp 16/5. Mer information finns här: Länk? | |
|
Finns det någon licensutbildning som är närmare Skåne? ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport |
|
| Ja närmre skåne hade ja oxå tyckt varit gött men annars får man väl ta en roadtrip! :) | |
|
Aprilmånad på Ring Knutstorp: Länk |
|
| Hobbe Z4; Tackar! Hitta den kursen innan idag men tack iaf! :) | |
|
Eller så kan vi samköra upp Crille :) (Emil här från Halmstad ifall du undra) Mvh Emil Andersson |
|
| Tjena Emil! Ja samköra kan vi såklart göra men ja sticker nog hellre till Knutan då d e "hemmabana"! :D Bara hoppas ja hinner få ihop projektet innan dess... *stressar* | |
|
Det känns som om Knutstorpskursen är mer komplett, eller är det jag som gissar fel? Jag förstår att jag som skåning kanske får samma slutsumma på kurserna pga körning T/R Linköping, men bortsett från det så skiljer det sig 1200 SEK kurserna emellan? Vad är det som är mervärdet i Knutstorpskursen? Är den bättre? Är den mer komplett? Jag har inget mot en roadtrip till Linköping :] ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport |
|
| BMWSC:s licensutbildning är till självkostnadspris, dvs såsom förening har vi inget vinstdrivande syfte. | |
|
Hobbe Z4: Så det du säger är att er kurs är lika bra och innehåller samma/liknande och viktiga element som den andra kursen? ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport |
|
|
@ Hobbe Z4 1) Finns det någonstans en beskrivning som i korthet beskriver vilka moment som gås igenom när man tar förarlicensen? 2) Är det tillåtet att delta i en roadster utan hardtop? 3) Är det tillåtet att delta med en bil gatlegal bil registrerad i utlandet? |
|
|
Bobmeister, BMWSC:s licensutbildning är uppskattad, och innehåller alla moment som ska ingå. Innehållet brukar vara samma/likartat. Kineto, 1) Teori: Oftast med tyngdpunkt på det gemensamma regler, tävlingsregler (RA), och flaggor. Titta på SBF:s hemsida och under Racing så har du all dokumentation där: Länk Praktik på banan under översyn av instruktörer. 2) Under licensutbildningen brukar det inte vara ett större problem att var med utan hardtop då praktiken under licensutbildningen är ganska reglerad. Dock brukar suffletten vara uppfälld. På banträffarna senare med BMWSC krävs dock hardtop. 3) Bilen ska vara godkänd att brukas på svenska allmänna vägar. Föraren måste vara folkbokförd i Sverige för att kunna plocka ut en svensk licens. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.