|
|
|
|---|---|
|
halloj! jag har riktigt dålig värme i bilen för det mesta, termostaten är ny och huset lika så. motortempen kommer upp i arbetstemperatur snabbt och stannar där. ibland får värmen för sig att fungera och värmer då upp bilen, sen kan den lägga av sekunden efter igen. men fungerar för det mesta inte. vad tycker ni borde man byta vattenpumpen? bilen har rullat 18' mil tacksam för svar Mvh Andreas | |
|
Skruva av locket till kylaren (expantionskärlet hmmm stavning?) när bilen är kall. Starta sedan bilen och titta ner i hålet. När du gasar till så ska vattenstrålen tillta i styrka varje gång du gasar. Gör den inte det så är nog pumpen troligtvis paj. Testa även att lufta systemet. Kolla "Gör-det-själv" så finns det info..Tror det är sidan ang vattenpumpsbyte MVH |
|
|
Nä det låter inte som det har något med vattenpumpen att göra, utan jag tror mer att luftningen av systemet blev 100% bra efter termostaten blev bytt.. Kylarsystemet är väldigt känsligt mot små luftfickor. Men å andra sidan så är det nog en god idé att byta ut pumpen i förebyggande syfte om den inte är bytt någongång innan. Då orginialvarianten är av plast är den inte lika bra som dom man byter ut i mot som är utav aluminium. |
|
| ahh...va jag lite seg! :-) | |
|
Kan ju även vara klimat panelen, min har flippat och ger endast värme i alla utom läget mot dig (den man kan ställa kylan på manuellt med). Ny klimat panel ska fixa det iaf. |
|
| vi börjar med att lufta systemet igen och ser om det blir bättre... tack för hjälpen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.