|
|
|
|---|---|
|
Jag är en nybliven z3 ägare, och saknar ett cabskydd. Men jag undrar om man kan ta med sig det när man är uppcabbad? Får det plats i trunken? Viker man det? Inte fan vet jag, men är säker på att någon har kunskap om detta, tacksam för svar. PS Någon som har ett beigefärgat cabbskydd till salu? MBA (muy bien aptado) | |
|
Hej! Grattis till bilvalet, det är en riktigt kul bil. Cabskyddet viks ihop och får således plats i bagaget, det är ganska bökigt att få dit, jag använder aldrig det. Så om du inte tvunget vill ha ett för utseendets skull, så bry dig inte om att köpa något. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
Z34EVER |
Hej! Även jag gratulerar till ett utmärkt bilval! :) Hoppas du får stor glädje av din bil! Cabskyddet får som Fredrik M säger plats i bagageutrymmet när taket är uppfällt, men det tar väldigt stor plats så man får inte med så mycket annat i trunken... :/ Det finns mjuka cabskydd att köpa på eftermarknaden, kolla runt på www.mz3.net och sök efter artiklar på exempelvis "soft top cover" eller liknande. ///Z34EVER |
|
Om du har en 1.9 läs artikeln om fogged airbox på mz3.net. Det blir en helt annan bil och kostar inte mer än ca 2-300 kronor ! Efter denna mod varvar den ut på ett helt annat sätt, så detta rekommenderas benhårt. /pgg |
|
| pgg: Vartifrån beställde du ditt kit? Verkar vara värt att undersöka! | |
|
Det finns inget kit, allt att läsa på www.mz3.net (världens näst bästa site, efter denna). Kolla denna adress, Länk. Gå in på Fogged airbox. I princip, ta bort luftburken. Såga ett 4" hål. Köp en ventilationsslang ca 2 m. Fäst denna i burken. dra ned under spoiler. Ta bort org. luftröret. Skillnaden blir enormt - kostnad ca 2-300 kr, sedan på med ett supersprint. Sedan känns det som 20 hästar till! /pgg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
