|
|
|
|---|---|
| Gick och köpte mig en E91 -06 idag. I ratten finns en lurknapp, vad är denna till? Telefon finns inte i bilen, och stereon är vanlig radio prof som följde med i comfortpaketet. Bluetoothförberett, eller bara en knapp som följde med på köpet? :) | |
|
Käre Hangaround det finns många knappar på radion, att du har en med lur på / du är inte ensam det finns säkert flera / så är den förberedd på telefon. För att få mobil tfn krävs fler installationer i din bil. M a o din bil är förberedd på att du skall kosta på den mera pengar och gör du det så har biltillverkaren BMW hjälpt dig lite på vägen, du behöver inte köpa ny ratt ;) Ett annat förslag jag kan ge dig,,,, titta i manualen för bilen... NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Förlåt menar inte radion utan ratten,,,, kanske skall korrekturläsa innan man skickar iväg NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Givetvis är instruktionsboken genomläst från pärm till pärm, den hänvisar dock bara till en separat instruktionsbok som inte finns med bland handlingarna. Därför misstänker jag väl att det är någon grundläggande form av förberedelse, hade kompletta handsfreen funnits där hade den synts i utrustningslistan och instruktionsboken hade funnits bland handlingarna. Om jag har rätt i antagandet, i vilken grad är det förberett? Vad behövs för att kunna köra HF via bluetooth? Kör endel i Norge, så HF vore inte så tokigt att ha i bilen. |
|
|
Del del som sitter i mellanfacket, själva hf, skall kopplas in och sedan införskaffa en mobil som fungerar. Kontakta din BMW återförsäljare så ger ha dig råd. I mitt fall har jag en "gammal Sony Ericsson T630". Enligt vissa så skall man kunna koppla in mobilen via BT utan den separata HF som monteras, dock beror det på vilken mobil man använder. Monteringen ger bara laddström och antenn koppling. Hur man länkar samman bilen och mobilen framgår av den separata instr. boken för mobiltfn till bilen. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Ska du köra med Bluetooth så behöver du väl också en Bluetooth modul, har ingen aning vad det kostar i ditt fall, men Blutoothenheten m.m. till E46 köpte jag från USA för C:a 5000:- SEK (Det var när dollarn kostade 6 kronor) |
|
Buspelle |
"Lurknappen" finns väl alltid på multifunktionsratten. Det betyder inte att det finns någon typ telefon- och/eller hf-installation i bilen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.