AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.913

Hemkört: min "nya" 330xdAT !

Sida 1 av 2
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Som indikerades i min fyndiga (?) rubrik så har jag precis anlänt hem efter dryga 70 mil i min nygamla (-07) 330xdAT. Vilken bil! Otroligt trevlig att köra, utmärkt komfort och en motor som gör omkörningar till ett nöje (vilket leder till okynnesomkörningar). Nu ska den bara tvättas av efter en vedervärdig karossbehandling av vägsalt och annat.
Gemini__
Gratulerar till nyförvärvet, upp med lite bilder nu bara. =)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Grattis! Stora hemkörardagen idag, jag körde hem min "nya" 325xiT-06 idag. Redan förälskad :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
stofil
Grattis!! Upp med bilder nu!! =)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Hangaround:

Hoppas hemkörning var trevlig. Tittade ett tag på en 325xiT från -08, otroligt trevlig bil att köra.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Pavel:

Bilder kommer, tänkte bara vänta ut snöovädret som drar fram här. Ett enormt snöfall gör en fotosession lite tråkig...
Grattis, kul att vi är många som gör ett bilbyte nu trots lågkonjuktur.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Clubsport:

Gratulerar till ditt fantastiska bilköp! Om det inte var frågan om barnstolar skulle en 335iC vara mitt köp.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Äntligen har jag agt ut några "vettiga" bilder på bilen:Länk
Gemini__
Såg riktigt fin ut,
såg riktigt nice ut... hur är bränsleförbrukningen??
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Du missade en vinkel........eller inte!!! Bra bilder, absolut!
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Ahab:

Låt oss bara tänka spegelvänt, så löser sig det där med vinkeln ;-)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Och tack för komplimangerna!
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Ahab:

PS. Det kan bli lite mycket ibland, jag tror alltid att jag måste ta några bilder extra, för "man vet ju aldrig". Därav de små ändringarna i bilderna. Om man tittar på dom snabbt nog, ser det då ut som om bilen roterar?
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Jag ser fram emot snöfritt, då 18" ellipsoideker 162 kommer på plats. Tycker personligen att dom är otroligt snygga.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Förbrukningen är hyfsad (hur man nu ska tolka det uttalandet). Under körningen från Nacka till Umeå (ca 70 mil) drog den 45 liter, och detta var kanske under optimal snålkörning. I stadstrafik har den dragit ganska precis 1 liter/mil, men som vanligt när man har en motor som tillåter det så missbrukas detta...
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
stofil> Bra smak måste jag få säga, min är också Sparkling Graphite och har samma fälgar som din på båda uppsättningarna. Har inte riktigt bestämt mig för nya sommarhjul än, både Radialeker 216 och Stjärneker 230 lockar. Blir nog tillgång och pris som avgör.
Pysslade om den lite igår, blev bland annat montering av Blackline-bakljusen och kromade ändrör. Små detaljer, men lyfte absolut aktern. Dock helt glömt av att fotografera idag, trots att den var nytvättad.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har letat och sökt på alla tänkbara forum för att hitta någon snyggare originalfälg än mina CSL-kopior! De enda som jag tycker är snyggare är just ellipoidekerfälgarna 162, helt klart de estetiskt mest tilltalande fälgarna som finns.

st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Hangaround> Tänkte kanske uppgradera från mina 17" 158 vinterfälgar, då dessa är ganska slitna (körda på trottoarkanter i Sthlm). Några tips på 17" fälgar (jag har nämligen sprillans nya däck på 158-fälgarna)? Funderade faktiskt också på Blackline-bakljus, ser mycket bra ut. Vad kostade dom och var det OK att montera själv?

steaman> Håller med om 162-fölgen. Den ger ett djup som är väl avvägt. Eftersom jag precis köpte bilen har jag bara sett dom monterade på bild, och det vaar en dålig bild också. Ser verkligen fram emot vårväder!
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Hangaround> 216-fälgen såg jag till salu någonstans, var det kanske t o m på AP?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.