|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag sålde min 530iM e39 för en vecka sedan. Satte ut den till underpris och blev av med den ganska kvickt. Men jisses vad man får höra mycket knepiga saker av folk som skall köpa... En kille ringde och frågade varför jag hade skrivit M. Jag förklarade att den hade M-sportchassi och vad det innebar. Jaha, svarade han, men jag har hittat en 528 som också är M, men den har mycket snyggare kjolar och spoilrar. Jag spenderade ca 20 minuter med att förklara för honom att mitt M nog var mer korrekt än den andra då han bara hade hängt på plastbitar på sin. Köparen verkade fortfarande totalt oförstående så jag rådde honom att köpa den andra bilen om han tyckte den var snyggare. En annan kille kunde inte stänga sin pizzeria, så han undrade om jag kunde köra till honom (15 mil) för att visa upp bilen. Soppapengar skulle ajg givetvis få.... Vad har ni träffat på för knäppgökar vid försäljning av era bilar? | |
Jesper von Wowern |
Sålde en Volvo 245 79a en gång. Jag hade haft den i en månad för att köra bråte och trädgårdsrens till tippen, alltså en 1500kr. bil full med jord och snafs. Killen undrade om jag ville byta mot några mobiltelefoner. Det ville jag inte. - Har du redan en? - Ja. - Har din fru en? - Ja. - Har du barn? - Ja, en son på åtta år. - Har han mobiltelefon? - Snälle vän, jag vill inte byta mot telefoner!! Vill du ha bilen så vill jag ha 1500 spänn. - OK, här har du... /Jesper von Wowern |
Transocean |
Jag är okunnig och vill gardera mig? Söker trots detta även eventuella reservdelar? Länk Tror ni att det låoner sig att köra med begagnade stift, han säger ju att dom är jättedyra som nya? |
| Jag hade också frågat var du fått ditt "M" ifrån. Så vitt jag ser på dina bilder i galleriet saknas M-stötfångare fram och bak, inga shadow-linelister, inget svart innertak, 17"-fälgar etc. | |
|
hmmm, är jag helt ute och cyklar på denna punkten om M eller? 530i M-sport, det är ju chassisättningen som är grejjen tycker jag inte att den skall försöka se ut som en M5:a... |
|
| Innebär då det att jag skulle ha kallat min gamla E36 320 för 320iM eftersom den hade M-chassie? Kanske hade fått bättre betalt för den då... :-) Personligen tycker jag nog att man ska utesluta M:et om det inte finns med i modellbeteckningen på riktigt. | |
|
Ett M i modellbeteckningen skall naturligtvis endast vara med om bilen är utrustad med M-Sportpaket. 528:an som spekulanten på din bil pratade om var med största sannolikhet utrustad med just det. Jag blir irriterad när jag ser BMW-annonser där det står att bilen har M-paket fast det i själva verket bara sitter en M-ratt och M-växelspaksknopp i den (vilket gör att samtliga E39:or med komfortpaket skulle kunna ha den annonstexten)... /Masten |
|
| För ett förvirra ytterligare brukar vissa herrar på detta forum lägga till ett M i modelbeteckningen för att upplysa om att de minsann har manuell låda. | |
|
M i modellbeteckningen = M-sportpaket och där ingår både sportchassi och annan plast fram och bak... Håller med Masten om alla desa annonser på E39 där M anges och där det enda som är M är ratten, växelspaksknoppen eller nyckelringen. ___ //Ulf |
|
|
Sensommaren 2006 sålde jag min Mazda 323F Dohc -91. Samma dag som annonsen las ut ringde ca 10nysvenskar (varav 1kunde svenska) och kanske 2svenska killar i ung ålder. Den var nybes & nyskattad, och på bes hade jag lagat 2rost punkter (stod även så i annonsen) La ut den billigt för den var fin i övrigt, ingen rostiga skärmkanter etc. En kille vid namn Ali ringde flera gånger, och ville pruta direkt, visst sa jag. Du får den 1000kr billigare, jag har inget att förlora att vänta några dagar och kolla intresset sa jag. Han åkte ifrån Norrköping till Jönköping för att hämta bilen. Väl på plats hittar han ett stenskott på huven och sa att huven måste lackas om, sedan var framfälgarna "normalt" kantstötta, nya fälgar behövs. Sedan så hittade han lite ytrost på någon dörr, nya dörrar behövdes. Han höll på så i 20min, och tittade på mig och sa: "Dy grabb, de hära bliir dyrrt få maj" Köp den inte då sa jag, och låste bilen och gick hemåt. Då blev han hotfull och sa att jag skulle acceptera hans bud på 2000kr (utgångspris 10.000kr) OCH jag skulle betala hans bensinfärd. De var ca 4st smala beniga as, och jag var som mest vältränad (OF, bänkade 160kg då) Blev så jävla förbannad att jag låste upp dörrfan och slet fram fälgkorset och sa, nu jävlar köper ni bilen eller åker härifrån illa kvickt. Det som skedde var att 3st hoppade in i deras bil illa kvickt medans den 4:e som hade varit kaxig bad så mkt om ursäkt och visste inte att jag skulle bli så arg, och pröjsade 10.000kr och åkte därifrån utan att provköra. Detta var inte första gången heller jag haft med konstiga nysvenskar, var ungefär samma typer som ringde på min e36 när den såldes. Däremot när jag köpt bilar utav utlänningar har det aldrig varit några problem, i mina fall har de varit mer ärliga än vanliga svenssons. Berättat direkt att den är rostlagad etc. |
|
|
Jag måste berätta om en bekant som skulle sälja en Mazda RX 1 eller RX 2 eller något. Jag kommer inte ihåg vilken modell det var, men det var i alla fall en med wankelmotor,som han hade tänkt göra något roligt av men tröttnat. Detta utspelade sig i mitten på 90-talet så bilen var någolunda fräsch besiktad och körklar. Det kommer en ensam kille som provkör kollar lite på bilen och frågar: När bytte du kamrem på den senast? Säljaren försöker förklara för honom att det inte finns någon kamrem på wankelmotorer. Wankelmotor??? Aldrig hört talas om sådana. Klart det måste finnas kamrem,det hade han hört av en kompis som förstod sig på bilar,en expert. Ok sade min bekant du får skriftlig garanti på att om kamremen går av så står jag för alla kostnader och reparationer. Köparen tyckte det lät bra så papper skrevs och han köpte bilen. |
|
|
"-Vill du byta mot en folkrace-Amazon och en 3-årig stövare, veterinärbesiktad?" Det bytesförslaget har jag fått en gång. :-0 |
|
| Sålde en Yamaha TT350 i höstas. Fick ett trevligt bytesförslag av en kille. Ett 20-mans militärtält komplett med kamin, en 8-mans attackgummibåt och en bes. och skattad Jetta. En annan ville lämna en komplett dykarutrustning i byte. =) | |
|
Vad svarar man då? "-Hur kunde du veta att jag tänkt sluta att åka MC och börja tälta med alla polarna i stället?" :) |
|
|
Haha! Jag åker årligen på Bug Run Mantorp park, nordens största VW-träff. För att komma in med bil måste man köra VW. Till evenemanget hör bl.a. partycamping och fest hela helgen. Egentligen vore militär-kitet som klipp och skuret för kalaset. =) Dessvärre har jag redan både läplig bil och tält. Se bifogat ex. av den årliga missären Länk Observera att jag inte är en av de nakna som springer runt... =P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.