|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Skulle köra iväg med min bmw 523 e39 -97 igår, och så är bromspedalen stenhård när jag ska bromsa, precis som när man pumpar upp tryck i den när man har bilen avstängd. Den bromsar knappt ingenting. Vad kan det vara för fel? Snabba svar uppskattas då jag måste fixa bilen omgående! Tack på förhand :) | |
|
Länk Där har du en tråd om ditt troliga fel... Men prova gärna sök inlägg här högst upp på sidan...Där finns en del matnyttigt att finna.. Mvh Janne. |
|
| Räcker det att vänta tills det blir plusgrader ute eller måste jag böka med samma sak som han gjorde? | |
|
Beror ju på vad som hänt med din vagn... Går ju inte att säga med 100% säkerhet vad som hänt i just ditt fall. Men jag skulle ju kört in den i ett varmgarage som "första åtgärd", eller vänta till våren ;) (med stor reservation att du naturligtvis inte ska köra med bilen utan bromsar, tänkte om du har ett garage alldeles i närheten osv där du kan tina upp den och därefter se om det är ett "varaktigt" s.a.s.).. KAN ju vara så att det t.ex. frusit i bromsledningarna/oken men det tror ju inte jag iofs.. Mvh Janne. |
|
| Nu är det mildare väder, och pedalen släppte. Dock är den lite svampig. | |
|
Du får väl se till att göra rent i baljan så att vattnet där rinner ur, annars är det samma visa snart igen. Du får ta bort vänster kupéfilterbox för att komma åt. Det sitter väl löv eller nåt i hålet. |
|
| Göra rent i baljan? | |
|
Ursäkta den slarviga beskrivningen:) Under bromsservot sitter något plastsjok som har dräneringshål för regn-/tvätt-vatten o.s.v. Det är när dräneringen blir täppt som det blir att stå kvar vatten som även går in i bromsservot och sedan fryser. |
|
| Tack för tipset :) jobbigt att komma åt? | |
|
Nej, jag tror inte det. Har haft bort kupefilterboxen för att komma åt bromsvätskebehållaren och det är inga problem. Knäpp loss rörkröken till kupéluften, sedan sitter det bara något clips i ett fäste på fjäderbenstornet. Vet inte om själva dräneringen sitter trångt dock. |
|
| tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.