|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det går att slipa ned och lackera om kromade m3 speglar?? De ska alltså bli röda. Vore tråkigt att försöka slipa ned dem om nya lacken inte kommer fästa.. Tacksam för tips! | |
|
finns ett tipps här om jag inte missminner mig helt, kan vara på garaget också. man ska rugga upp ytan med ett 1000/800? sandpapper och sedan göra rent noga bla, bla.. det får inte vara något blankt kvar. man måste alltså inte slipa bort allt. bara allt det blir matt. vet inte exakt vad du ska använda för sandpapper. har själv slipat och lackat om delar på bilen. bra resultat med 1000papper för mig. sitter kvar än efter 2 år. BMW ownz |
|
|
Okey, så då går det alltså bara man är noggrann =) Tack för tipset! |
|
|
Jag lackar lite själv på amatörs nivå . Och när jag slipar så slipar jag oftas med 320 papper. När det e så pass små saker du målar så funkar det med spray burk. Så slipa ner de lite. På med en grundfärg och sedan den röda. Färgen sitter bättre om du grundar först. |
|
|
Okej, jo jag lackar också själv lite men har inte prövat på kromfärg.. Vet att det kan vara knepigt på t.ex volvos äldre kromade lister att få färgen att fastna men m3 speglarna antar jag är i plast så det borde väl vara en viss skillnad. Speglarna ska bli calypsoröd som bilen och jag har bara färg till färgsprutan så jag kör väl på med den. Men först får det bli plastgrund som du säger.. Tack för tipset =) |
|
|
länka en någon bild med speglarna lackade om du kan xD vill gärna se resultatet :) BMW ownz |
|
| Det ska jag försöka göra :) | |
|
Börja med ett 320 papper o gå upp till 400 o sen så hade jag tagit ett 800 våtslippapper o grundat speglarna, om du lägger på slipgrund så får du ju slipa igen med 400-500 papper :P Men om du ska göra det med sprayburkar så köp hellre sprayburkar med RIKTIGA munstycken så slipper du stora fläckar som "vanliga" munstycken annars brukar spotta ut så att säga :) Lycka till - Love Me 0r Hate Me, It's Still An 0bsession - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.