|
|
|
|---|---|
|
Rubriken talar nog för sig själv, men jag tar det en gång till :) Min 320 rycker/misständer vid 1500-1900 varv, i princip jämnt. Men går som en klocka på övriga varvtal, någon som har en aning om vad det kan vara? Har provat spridarrengöring + v-power i tanken, har även provat spruta startgas kring insugsbälgen, men inget resultat. Tackar! | |
| Kan tillägga att den ska till farbror doktorn på tisdag (bmw verkstad). Men tänkte bara om detta var något "känt fel". =) | |
|
Kan vara en tändspole som är/börjar bli dålig. Det sitter även ett gummirör under tändspolen och är den spräckt så kan det börja bugga vid lägre varvtal. MVH |
|
|
Tjena, Var in på verkstad idag, de kopplade upp den mot datorn och påstod att kamaxelgivaren var sönder. Så den byttes, dock blev inte bilen något bättre för det. Så ytterligare felsökning gjordes, de provade byta en tändspole som även den flaggade i datorn, men även det utan resultat så de bytte tillbaks till den gamla (jag ville inte betala mer utan att få bilen fixad). Efter en tredje felsökning kom de fram till att det var en tändhatt som var spräckt (precis som föregående skrev) så att gnistan slog över. Men någon sådan hade de inte hemma idag... Så här sitter jag nu, 2300 kr fattigare för felsökning och kamaxelgivare, men har fortfarande en bil som rycker. Jag hoppas verkligen att gummiröret kommer lösa problemet när det väl kommer. =P Jag hoppas också att kamexelgivaren verkligen _var_ trasig (då det inte blev någon som helst märkbar skillnad på bilen) =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.