|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Från och med -99B är det inga större problem med länkarmarna. Med tanke på att det finns gott om A4 B5 99B-01 med under 15000 mil på mätaren som kostar under 60000:- så är det ett betydligt bättre köp om du frågar mig. Min poäng är att A4 har få typfel medas SAAB:ar har många typfel generellt... 9-3:an i fråga är säkert en välskött bra bil, men 55000:- är för mycket för en 9-3(900). Att man kan få en fräsch 9-5 02-03 med få mil för samma pengar säger en hel del... |
|
|
Tycker Saab 9-3 står bra gentemot A4. Min tjej kompis köpte en A4 1.8t -99 (150hk?) och hon har lämnat in den 10ggr sedan Juni -08. Länkarmar som var kassa vid 8000mil. Instrument panel som slocknande då och då AC som la av under sommar böljan Klonkande ljud från bakvagnen Ang kamkedjan, är mätaren ute vid 15mm så är det dags för att planera in ett byte. 19mm går mätaren till på min 9000. T7 är oehört känsliga för slarv med service, då kan man räkna med oilsludge på en gång! Polarn har en 9-3 "viggen" och han kör med 500mils intervaller med service, och den har rullat 5000 felfria mil. Men visst finns det måndagsexemplar utav alla modeller! |
|
|
det är egentligen för liten sträcka för att det skall kunna mätas något av värde, det mesta brukar hålla hyffsat fram till 10 mil då garantierna går ut, 5000 är inga mil, inte 15k heller. Saab får ta otroligt mycket skit av media mer än dom förtjänar. |
|
|
Nja, har egentligen inget direkt emot SAAB, men flera vänner och kollegor har/har haft SAAB och det lite dåliga ryktet är inte oförtjänt. Men som sagt, en 9-5 02-04 som gått 10-12000 mil för runt 50000:- är prisvärt. |
|
|
Jag skall vara iskall på 93, max 45 kaker. Då langar jag bara över påsen med pengarna direkt, snabb affär, men jag tror inte han släpper den för så lite. Några 55 får nog inte för bilen , kanske av någon saabfantast. |
|
| En SAAB-fantast köper nog hellre en turbo. Avvakta och se, den blir knappast såld fort... | |
|
Skulle nog rekomedera att avakta oxå, 93 kommer nog att sjunka rejält i pris snart Pain is temporary - Pride is forever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.